تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 164319
در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی:

رئیس مجلس قطر:مساله فلسطین در رأس اولویت جهان اسلام/ رئیس مجلس مالی:کشورهای اسلامی باید با هم همبستگی داشته باشند

شیخ محمد بن مبارک الخلیفی گفت: مسئله فلسطین مسئله اساسی و مرکزی جهان عرب و اسلام باقی خواهد ماند و در رأس توجه و اولویت‌ها است.
رئیس مجلس قطر:مساله فلسطین در رأس اولویت جهان اسلام/ رئیس مجلس مالی:کشورهای اسلامی باید با هم همبستگی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، شیخ محمد بن مبارک الخلیفی رئیس مجلس قطر روز سه‌شنبه در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی ضمن سپاسگزاری از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل میزبانی نشست بررسی وضعیت غزه گفت: مسئله فلسطین مسئله اساسی و مرکزی جهان عرب و اسلام باقی خواهد ماند و در رأس توجه و اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه آنچه باعث تکان دادن وجدان‌ها است که غزه ۶ دهه در معرض ترور، کشتار از سوی رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است، گفت: رژیم صهیونیستی سلاح‌های بین‌المللی را علیه مردم فلسطین به کار می‌گیرد و البته این امر جدای از مسئله شهرک‌سازی است.

رئیس مجلس قطر با بیان اینکه اسرائیل ربوده شدن ۳ نفر از شهرک‌نشینان خود را بهانه متهم کردن حماس و تجاوز خود به غزه قرار داده است، افزود: این بهانه باعث کشته شدن صدها شهید و هزاران زخمی بین زنان، مردان، جوانان، پیران و مورد حمله قرار گرفتن بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و یتیم‌خانه‌ها شده است که همین امر باعث ویران شدن زیربناهای نوار غزه شده تا حدی که انبارهای دارو خالی و وضعیت بحرانی انسانی در برابر تجاوزات وحشیانه به وجود آمده است.

این عضو تروئیکای بین‌المجالس اسلامی با بیان اینکه تجاوزات صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی محکومیتی آشکار نسبت به وجدان آشکار بشریت است، تصریح کرد: اما این تجاوزات با پایداری مواجه شده و موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای مقاومت تا عمق رژیم صهیونیستی رفته و آنها را غافلگیر کرده است.

وی با بیان اینکه مصوبات سازمان ملل در مورد تجاوز به غزه تنها نوشته‌ای بر روی کاغذ بوده است، گفت: اگر این قطع‌نامه‌ها علیه تجاوز به کشورهای مسلمان است، باید اجرا شود، نه اینکه به صورت سیاست‌های یک بام و دو هوا عملیاتی شود.

رئیس مجلس قطر با بیان اینکه شرایط فلسطین را ناعادلانه می‌داند، گفت: قطر مقاومت مردم فلسطین در برابر این تهاجمات را تایید کرده و معتقد است که باید محاصره چندساله، تجاوزات صورت گرفته و بسته بودن گذرگاه‌ها که برای مردم غزه فجایع بسیاری را به وجود آورده و همچنین آزادی بازداشت‌شدگان متوقف شود و باید در این زمینه بهترین راه‌ها را برای حمایت از برادران فلسطینی و بازپس گرفتن حقوق آنها پیدا کنیم.

پاکستان از آرمان های مردم فلسطین حمایت می کند
"مرتضی جاوید عباسی" نائب رئیس مجلس پاکستان نیز طی سخنانی در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: این افتخار من است که بار دیگر در شهر زیبای تهران هستم و من ایران را خانه دوم خود می دانم و خوشبختانه پاکستان و ایران در سالهای دور روابط برادرانه و دیرینه ای داشته اند.

نائب رئیس مجلس پاکستان با تاکید بر اینکه مردم مظلوم غزه قربانی تهاجمات و تجاوزات رژیم صهیونیستی شده اند گفت: مردم غزه تنها به دنبال آزادی خود هستند اما رژیم صهیونیستی با استفاده از تمام توان خود به دنبال کشتار مردم است از این رو ما باید تعهد داشته باشیم تا نشان دهد که در کنار مردم فلسطین هستیم.

وی با بیان اینکه کشور پاکستان با جدیت تحولات منطقه را دنبال می کند گفت: پاکستان تهاجمات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرده و نسبت به تشکیل خشونت ها و کشتار زنان و کودکان ابراز نگرانی می کند.

جاوید عباسی ادامه داد: کشور پاکستان پیرو قطعنامه ای از شورای امنیت خواست تا فلسطین را به عنوان یکی از اعضای یونسکو در اجلاس آینده این نهاد شرکت دهد از طرفی دیگر پاکستان با ساخت شهرک های یهودی نشین در فلسطین مخالف است.

دادگاههای بین المللی باید سران رژیم صهیونیستی را محکوم کنند
رئیس هیات پارلمان لبنان نیز در این نشست گفت: از بیروت به مردم فلسطین و غزه سلام کرده و برای روح شهدای غزه فاتحه ای می خوانیم.همچنین از رئیس مجلس ایران ، روسای هیات های پارلمانی و دبیرکل اتحادیه تشکر می کنم که این اجلاس را به منظور حمایت از فلسطین و غزه در اوج مقابله آنها با جنایت های رژیم صهیونیستی تشکیل دادند.

رئیس هیات پارلمان لبنان افزود: رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را افزایش داده و تاکنون زنان ، جوانان و کودکان بسیاری را به شهادت رسانده است آنها حتی به بیمارستان ها نیز رحم نکرده و آنها را به آتش می کشند و هیچ تفاوتی میان کوچک و بزرگ قائل نیستند. این دشمن ما را به یاد تجاوزات سالهای ۲۰۰۶ و ۱۹۸۲ انداخته که ماشین جنگی اسرائیل شهرهای بسیاری را ویران کرد و افراد بسیاری را در لبنان به شهادت رساند.

وی تصریح کرد: اکنون ما از اقدمات دشمن تعجب نمی کنیم چرا که از گذشته تا به امروز این جنایت ها ادامه داشته است و دشمن می خواهد روی تشتت مردم فلسطین کار کنند به همین دلیل این لحظه را مناسب ترین لحظه برای جنگ انتخاب کرده است.

رئیس هیات پارلمان لبنان گفت: مردم فلسطین زندگی خود را از دست داده اند و این موضوع عمدی است آنها می خواهند اهداف خود را به دست آورند و به دنبال ایجاد سرزمین سوخته هستند از این رو از دادگاه های بین المللی می خواهیم جنایت های جنگی اسرائیل را محاکمه کنند. مقاومت یک وظیفه است و این جهاد علیه دشمنان می باشد و دشمن باید حد و مرز قدرت را بشناسد.

وی افزود: اسرائیل باید بداند که برتری نظامی به معنای پیروزی نیست و مقاومت در لبنان و فلسطین می داند که اسرائیل جز به زبان زور نمی فهمد از این رو باید از مردم فلسطین برای رفع محاصره حمایت شود و همه گذرگاه ها باید باز شود. همچنین همه اسرا و رهبران مقاومت باید آزاد گردند.

لزوم ارسال کمک های انسان دوستانه به فلسطین
"عبدالله خلیفه" نائب رئیس مجلس عمان در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با بیان اینکه جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه به دلمشغولی تمام مسلمانان تبدیل شده است گفت: جنایت رژیم صهیونیستی موجب می شود که ما این اقدامات را محکوم و خواستار توقف این تجاوزات شویم.

وی با اشاره به حقوق ملت فلسطین برای دفاع از شرف و ناموس خود افزود: قطعا در این نشست باید به مصوبات کارآمد و عاجلی برای توقف خونریزی مردم غزه دست پیدا کنیم همچنین باید تمهیداتی که برای تهیه و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم غزه بیاندیشیم.

رژیم صهیونیستی باید در مقابل احداث شهرک های یهودی نشین پاسخگو باشد
"ایسی کادیسیبه" رئیس مجلس مالی در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی گفت: ما از برگزاری این اجلاس در حمایت از مردم غزه تشکر می کنیم ؛ نشست تروئیکا برای بررسی وضعیت فلسطین و به ویژه مردم غزه تشکیل شده است.

ایسی کادیسیبه ادامه داد: آفریقا خواهان همبستگی با مردم فلسطین بوده و از شرایط غزه و فلسطین نگران است ما از این اجلاس در جهت کمک به مردم غزه حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: ما خواهان پایان دادن به خشونت ها علیه مردم غزه و کمک به مجروحان بی پناه فلسطین هستیم، جای تاسف دارد که جامعه بین المللی فقط به صحبت ها اکتفا می کند .مالی ضمن حمایت همبستگی خود را از مردم غزه اعلام می کند. البته علیه هر گونه اقدامات بر ضد مردم فلسطین تذکر می دهیم و به دنبال اجرای حقوق مردم این کشور می باشیم.

رئیس مجلس مالی تصریح کرد: باید با جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مقابله شود و دولت مالی به تحقق حقوق مردم این کشور کمک می کند البته همه کشورهای اسلامی باید در کنار هم در برابر پایان دادن به جنایت های رژیم صهیونیستی اقدامات لازم را انجام دهند و دولت اسرائیل باید در برابر بازداشت های غیرقانونی و شکنجه افراد و احداث شهرک های یهودی نشین و بهره برداری از ثروت های فلسطین پاسخگو باشد.

ایسی کادیسیبه گفت: جامعه بین المللی باید از اسرائیل بخواهد که به تعهدات خود عمل کند و به حقوق مردم فلسطین براساس کنوانسیون های کودکان و زنان پایبند باشد. ما مایل هستیم که در حمایت از مردم فلسطین گفتگو کرده و همه کشورهای اسلامی باید با هم همبستگی داشته باشند.
https://taghribnews.com/vdcb8ab89rhb0fp.uiur.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی