تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۵
کد مطلب : 265317
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

​نظام استکباری به دنبال متشنج کردن منطقه با استفاده از روش های جدید است

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر تقویت وحدت و انسجام در جهان اسلام تاکید کردند نظام استکباری به دنبال متشنج کردن منطقه است.
​نظام استکباری به دنبال متشنج کردن منطقه با استفاده از روش های جدید است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت نقده گفت: آمریکا روز گذشته از بزرگ ترین بمب غیرهسته ای در افغانستان استفاده کرد که نشان می دهد این کشور به دنبال ایجاد مشکلات جدید در منطقه است.
ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: جایگاه داعش و سایر گروه های تکفیری در منطقه رو به افول است و نظام استکباری به دنبال متشنج کردن منطقه با استفاده از روش های دیگر است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا سردرگم سیاسی کامل را در منطقه دارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت فروپاشی داعش منافع زیاده خواهی های آمریکا در منطقه به خطر افتاده و به همین دلیل شروع به اقدامات تازه ای کرده است.
سرخابی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان انتخابات پیش رو اذعان کرد: هیات نظارت و اجرایی با کسی خصومت ندارند و شرکت کنندگان باید تابع قانون باشند.
وی اضافه کرد: مردم باید نمایندگان خود را درست انتخاب کنند تا شهر خوبی داشته باشند و این حق را نظام و انقلاب به مردم داده که در سرنوشت خویش سهیم و دخیل باشند.
تغییر قبله مسلمانان نقطه روشنی را برای تاریخ اسلام ثبت کرد
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با اشاره به تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مسجدالحرام، گفت: تغییر قبله مسلمانان از بیت‌المقدس به مکه در پانزدهم رجب سال دوم هجری به وقوع پیوست و نقطه روشنی را برای تاریخ اسلام ثبت کرد.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف از اعمال حسنه و از رویش های انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حضور جوانان در امر اعتکاف امری ضروری است، اظهار کرد: سیل حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد ارزشمند است و این حضور آثار و برکات فراوانی دارد.
بالقچی ادامه داد: اعتکاف فرصتی برای تفکر است که در روزهای اعتکاف این مهم برای معتکفین فراهم می شود.
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ افزود: غفلت زدایی از دیگر آثار و برکات اعتکاف است و برای ما انسان ها که زود غافل می شویم اعتکاف فرصت مناسبی برای این غفلت زدایی می باشد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه "آئین اسلام" دین پسندیده نزد خداوند است، اظهار کرد: اگرچه تسلیم در قرآن مطلق است ولی همه آن به معنی تسلیم شدن در برابر خداوند است، لذا تنها مصداق تسلیم شدن در برابر خدا این است که مسلمانان به اسلام کامل عمل کنند و اتحاد و وحدت در آنها رسوخ کرده باشد.
بالقچی اضافه کرد: اسلام مکتبی است که برای انسان سازی آمده و ضروری است مسلمانان وحدت، اتحاد، محبت و الفت بین خود را حفظ کنند.
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ تاکید کرد: ما با مدیریت رهبری شامخ و نظام و مملکت اسلامی در حکومت صالح زندگی می کنیم که امیدواریم خداوند این نعمت را از ما نگیرد.
مسئولان تولید و اشتغال را به طور جدی در دستور کار قرار دهند
امام جمعه پیرانشهر بر ضرورت عملیاتی کردن تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: مسئولان با همکاری و مشارکت مردم تلاش کنند دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال رفع شود.
ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: مسئولان باید موضوع تولید و اشتغال را بطور جدی در دستور کار قرار دهند تا این امر مهم در کشور محقق شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد ما در رکود است و این باعث شده اشتغال زایی هم کم شود، متذکر شد: بیکاری در کشور بیداد می کند از این رو مسئولان باید بحث اشتغال را در اولویت قرار دهند تا با تحقق این مهم به وضع معیشت مردم توجه کنند.
امام جمعه پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اشاره و خاطرنشان کرد: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که لیاقت مسئولیت داشته باشند، مومن، متقی و کاردان باشند، بتوانند کار را خوب انجام دهند، خیانکار نباشند، حافظ خزانه ایران، اموال و ثروت آن باشند و آنها را برباد ندهند و از همه مهم تر اینکه درآمدهای حاصله را در راه درست و پیشرفت کشور هزینه کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا مخالف کشورهای مستقل است، افزود: با حمله آمریکا به سوریه به جهانیان اثبات شد که شیطان بزرگ با عقل و منطق عمل نمی کند و تنها به دنبال سلطه بر جهان و جنگ افروزی در منطقه است.
امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: ما هرگز تسلیم زور نخواهیم شد چرا که یقین داریم نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و با روحیه قوی علیه تروریست ها مبارزه می کنند.
حضور گسترده مردم در انتخابات باعث تقویت اتحاد می شود
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات باعث تقویت اتحاد و این اتحاد باعث یاس و ناامیدی دشمنان می شود.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و ملی همه افراد است که در این انتخابات شرکت کنند.
وی افزود: کاندیداها باید تقوای سیاسی را رعایت کنند و برای اثبات خود دیگران را نفی نکنند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه شرکت در انتخابات را مایه عزت ملی دانست و خطاب به کاندیداها و طرفداران آنها گفت: کاندیداهای انتخابات و همچنین هواداران آنها مرزهای قانونی را رعایت کرده و در تبلیغات یکدیگر را تخریب نکنند بلکه آنها از خود سخن بگویند.
بیضاوی در ادامه با بیان این مطلب که ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه، ماموریت اصلی پیامبراکرم(ص) بوده است، گفت: وحدت یک دژ محکم مقابل توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران علیه مسلمانان است.
وحدت مسلمانان ایران یک الگوی حقیقی است
امام جمعه اهل سنت تکاب با تاکید بر حفظ ارکان نظام گفت: وحدت مسلمانان ایران یک الگوی حقیقی برای سایر کشورهای مسلمان است.
ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: وحدت از تعالیم اسلامی و مورد تاکید رسول‌الله(ص) بوده است و امروز به‌عنوان یک الزام باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: وحدت مردم ایران موجب اقتدار روزافزون نظام شده و هوشیاری و آگاهی ملت آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام می‌گذارد.
مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توبه گفت: تنها با توبه زمينه بازگشت از گناهان فراهم مي‌شود و فرد گناهكار به حصار پاكي باز مي‌گردد.
وی خاطرنشان كرد: توبه مهم‌ترين و اصلي‌ترين عامل در محو آثار گناه است.
به گفته امام جمعه اهل سنت تکاب توبه در حقيقت محاسبه پيروزمندانه انسان گناهكار است كه به حق خداوند و ناتواني‌اش در برابر اداي كامل اين حق يقين پيدا كرده و براي بازگشت از گناهان توبه مي‌كند.
وی با بيان اينكه خداوند در قرآن كريم و به وسيله پيامبران بارها انسان‌ها را به توبه امر كرده، اضافه كرد: هر انساني كه توبه مي‌كند و به خداوند باز مي‌گردد خداوند نيز او را مورد رحمت و عنايت خود قرار مي‌دهد.
مرادی گفت: توبه بر هر انسان مسلماني واجب است تا جايي كه طبق آيات قرآن كريم و احاديث پيامبر و ائمه اطهار فوريت در انجام آن لازم است.
اتحاد بین شیعه و سنی موجب اقتدار جهان اسلام می شود
امام جمعه شهرستان سردشت با بیان اینکه اتحاد بین شیعه و سنی موجب اقتدار جهان اسلام می شود، گفت: تا زمانی که وحدت و همدلی بین مسلمانان وجود داشته باشد استکبار جهانی نمی تواند در اسلام رخنه ای ایجاد کند.
ماموستا محمد واوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه و جنگ و خونریزی در بعضی از کشورهای اسلامی اتحاد و یکپارچگی مسلمانان از ضروری ترین مسائل جهان اسلام است.
وی حفظ وحدت را یک واجب شرعی عنوان کرد و تاکید کرد: برای جلوگیری از تفرقه و اختلاف در میان امت واحد اسلامی و شکست توطئه دشمنان قسم خورده اسلام حفظ وحدت یک واجب شرعی است.
امام جمعه سردشت گفت: دشمنان اسلام روز به روز به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی هستند که امیدواریم آنچه دشمن در ذهن داشته نابود شود و به آن اهداف شوم خود نرسد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که تقوا در انتخابات شرط اصلی و کلیدی انتخابات است، تاکید کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی، سیاسی، اجتماعی و انقلابی است.
https://taghribnews.com/vdcb8sb5zrhb0fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی