تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 197511

تهدید داعش درافغانستان موضوع اجلاس شانگهای

یک مقام بلندپایه دولت چین اعلام کرد: موضوع تهدید داعش در افغانستان در صدر دستور کار اجلاس آینده سران سازمان همکاری شانگهای قرار می گیرد.
تهدید داعش درافغانستان موضوع اجلاس شانگهای
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "چنگ گوپینگ" معاون وزیرخارجه چین، گفت: شی جین‌ پینگ وزیر خارجه چین،  "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه و دیگر سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای این هفته در نشست "امنیت اوراسیا" درباره تهدید گروه تروریستی داعش در افغانستان گفتگو خواهند کرد.

وی تاکید کرد: افغانستان این روزها به دلیل گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش، با شرایط امنیتی هولناکی مواجه است.

به گفته وی، رهبران سازمان همکاری شانگهای، قطعا بحث‌های مفصلی درباره مسأله افغانستان دارند و درباره چگونگی پاسخ به شرایط امنیتی در آن کشور گفت‌وگو می کنند.

"رحمت‌الله نبیل" رئیس امنیت ملی افغانستان نیز روز گذشته از گسترش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در این کشور ابراز نگرانی کرد.

چین به دنبال ایجاد منافع تجاری در افغانستان است و از گسترش نفوذ افراط‌ گرایی تکفیری در این کشور که با استان مسلمان‌ نشین سینکیانگ مرز مشترک دارد به شدت احساس نگرانی می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، رئیس جمهور چین برای شرکت در این نشست، امروز به شهر اوفا در روسیه سفر می‌کند.

دکترحسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز پنج‌شنبه این هفته به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و بریکس به مسکو  سفر می‌کند.

شهر اوفا در روسیه پنج شنبه و جمعه 18 و 19 تیر میزبان سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، بریکس و اوراسیا است.
 
https://taghribnews.com/vdcb8zb88rhb9sp.uiur.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی