تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 172095
علی جنتی:

مقابله با افراطی گرایی باید برمبنای خشکاندن ریشه های سیاسی مالی و فکری باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقابله با افراطی گرایی باید برمبنای خشکاندن ریشه های سیاسی مالی و فکری باشد تا به مرور زمان بتوان این پدید ه شوم را مهار کرد.
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دعوت همتای خود به کویت سفر کرده است درجمع خبرنگاران این کشور، با اشاره به بحران های ناشی از تهدیدات جریانات افراطی و تکفیری درمنطقه افزود : اقدامات مشابه برخی کشورها در بمباران هوایی گروه های افراطی مانند طالبان در افعانستان و پاکستان به شکست انجامیده است.

وی با تاکید براین نکته که براین باوریم که ائتلاف مقابله با داعش یک فرآیند نمایشی بیش نیست، افزود :برخی از کشورهایی که از گروههای تکفیری حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند، امروز با این ائتلاف همکاری دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ائتلاف بین المللی هرگزنخواهد توانست تشکل های تکفیری مانند داعش را مهار یا سرکوب کند.

جنتی افزود: مقابله با افراطی گرایی باید برمبنای خشکاندن ریشه های سیاسی مالی و فکری باشد تا به مرور زمان بتوان این پدید ه شوم را مهار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد حکم اعدام یکی از روحانیون برجسته عربستان سعودی و واکنش ایران برای جلوگیری از اجرای این حکم گفت : ما تاکنون دخالتی دراین موضوع نداشته ایم ولی این عمل را محکوم می کنیم.

وی با بیان اینکه این حکم با اصول و مبانی حقوق بشرتناقض دارد، افزود: این شخص صرفا به اتهام بیان عقاید و اظهار نظر به اعدام محکوم شده است.

جنتی درباره کمک های نظامی ایران به عراق تصریح کرد: تاکنون به درخواست دولت این کشور کمک های مشورتی انجام شده و هرگونه دخالت درامورعراق تنها درصورت درخواست این کشور صورت می گیرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به دعوت همتای خود به منظور ملاقات و گفت وگو با مقامات کشور کویت در راه توسعه مناسبات دوکشور بویژه در زمینه فرهنگی و رسانه ای برای یک سفر دو روزه به این کشور سفر کرده است.
https://taghribnews.com/vdcb95b8srhbzgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی