تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۳
کد مطلب : 19949
گام های جدید برای تقارب در ایتالیا:

ارائه نشان حلال در ایتالیا

ایتالیا با هدف نزدیکی با جهان اسلام اقدام به ایجاد اولین نشان محصولات غذایی حلال در این کشور کرد.
ارائه نشان حلال در ایتالیا
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روزنامه الوطن چاپ کویت، پنج وزارت خانه ایتالیا طی مراسمی توافق برای ایجاد نخستین نشان تجاری محصولات غذایی"حلال" ایتالیا را به امضا رساندند که با ایجاد این نشان این امکان برای ایتالیا ایجاد می شود تا محصولات غذایی خود را به کشورهای اسلامی صادر کند.

در این مراسم كه در مقر وزارت امورخارجه ايتاليا در شهر رم، ‌پايتخت اين كشور برگزار شد، "فرانكو فراتنی" وزير امور خارجه ايتاليا و "فيروچو فازيو" وزير بهداشت، وزير كشاورزی و معاون وزير توسعه ايتاليا و سفيران كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی در ايتاليا حضور داشتند.

اين طرح متعلق به اتاق بازرگانی استان ميلان ايتاليا است كه دستگاهی طراحی كرده كه علامت كيفيت تجاری "حلال"را بر محصولات غذايی، لوازم آرايشی و مواد دارويی كه مطابق با احكام شريعت اسلامی توليد شده‌اند، ثبت می‌كند.

وزير امور خارجه ايتاليا هدف از طراحی نشان تجاری حلال را ارائه كالاها و محصولات مناسب كشورهای اسلامی ، احترام به قوانين قرآن كريم و دين اسلام در جامعه ايتاليا و نزدیکی بیشتر با جهان اسلام دانست.

وی افزود: اين اقدام ايتاليا، تمايل اين كشور برای توسعه روابط و همكاری با جهان اسلام و احترام كشور ايتاليا به قوانين اسلامی را نشان می‌دهد و اين نشان می‌تواند ابزاری برای رسيدن كالاها و محصولات ايتاليا به بازارهای اسلامی باشد.





https://taghribnews.com/vdcb99b8.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی