تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 208347

بزرگداشت شهدای فاجعه منا در شهرهای مختلف اروپا

مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا، طی روزهای گذشته در شهرهای مختلف اروپایی با حضور مسلمانان ملیت های مختلف برگزار شد.
بزرگداشت شهدای فاجعه منا در شهرهای مختلف اروپا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مراکز اسلامی شهرهای مختلف آلمان از جمله هامبورگ، برلین، فرانکفورت، مونیخ، بوخوم و همچنین شهرهای لاهه در هلند و بروکسل در بلژیک، مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا را با حضور ملّیت­ های مختلف برگزار کردند.
 
مرکز اسلامی هامبورگ در مراسم باشکوهی با حضور جمع کثیری از مسلمانان و شخصیت­‌های علمی و فرهنگی از ملّیت های مختلف آلمانی، ایرانی، ترکی، افغانی، پاکستانی، لبنانی و عراقی، یاد شهدای فاجعه منا را گرامی داشت.
 
در این مراسم که همزمان به دو زبان آلمانی و ترکی نیز ترجمه می شد، دکتر رحیم پور ازغدی ضمن تسلیت و ابراز تأسف از حادثه دلخراش منا، از بی کفایتی، بی لیاقتی و سوء تدبیر مسئولین سعودی در بروز این واقعه غم انگیز ابراز تأسف کرد.
 
وی با ابراز تأسف از اینکه بیش از 40کشور اسلامی در این واقعه جانگداز هموطنان خود را از دست داده‌اند، گفت: اگرچه قربانیان این فاجعه بزرگ در بهترین زمان و مکان از دنیا رفته اند و به لقاء الله رسیده اند، امّا سوال اصلی اینست که چرا باید حاجیان بیت الله الحرام به این وضع فجیع قربانیِ بی کفایتی و سوء تدبیر مسئولین سعودی شوند.
 
ازغدی خاطرنشان کرد: حجّی که سمبل نظم و هماهنگی و عشق است و برای انجام آن چند میلیون انسان از کل دنیا گرد هم می آیند و در یک جهت واحد، حول خانه خدا می­گردند، متاسفانه با بی کفایتی آل سعود، به مظهر بی نظمی تبدیل شد به طوری که امروز برخی از مردم از رفتن به حج خوف و بیم دارند.
 
در ترکمنستان نیز مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا و ترحيم حاج حسن حسيني‌مقدم، سركنسول كشورمان در مرو، به همت رايزني فرهنگي ايران، در عشق آباد برگزار شد.
 
در اين مراسم که با حضور كاركنان سفارت و رايزني فرهنگي ايران در تركمنستان، معلمان، فارسي‌آموزان رايزني فرهنگي كشورمان، تجار ايراني مقيم و همچنين تعدادي از مسلمانان و شيعيان عشق‌آباد حضور داشتند، "رسول اسماعيل‌زاده"، رايزن فرهنگي كشورمان در تركمنستان درگذشت مظلومانه حجاج ايراني و مرحوم حاج حسن حسيني‌مقدم را تسليت گفت و اظهار كرد: اين حادثه خونين براي كل جهان اسلام يك فاجعه بزرگ محسوب مي‌شود و با توجه به شواهد و قراين و بررسي جوانب امر و شرايط محيطي، به وضوح روشن است كه بي‌مسئوليتي مسئولان عربستان سعودي و عدم مديريت صحيح و يا مديريت سوء و غرض‌آلود آنان سبب اين حادثه شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcbawb5zrhbgfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی