تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 193308

انتشار کتاب «جهان اسلام گذشته و امروز» در قرقیزستان

کتاب «جهان اسلام گذشته و امروز»، با همكاري رایزنی فرهنگی ايران در قرقیزستان چاپ و منتشر شد.
انتشار کتاب «جهان اسلام گذشته و امروز» در قرقیزستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کتاب «جهان اسلام گذشته و امروز»، تألیف عبدالرحمان اُف، ريیس دانشگاه آرابایف قرقیزستان و خانم مقیره امرالدین آوا، با همكاري رایزنی فرهنگی ايران در قرقیزستان منتشر شد.
 
فصل اول اين اثر فرهنگي، به وضعیت امروزی جهان اسلام از منظر اوضاع سیاسی، نظام‌های سیاسی و حکومتی، وضعیت اقتصادی، سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی اسلامی و گرایش‌های اصلی اسلامی با نگاه تقریبی اشاره دارد.
 
از نکات قابل توجه این بخش پرداختن به حادثه عاشورا و واقعه کربلا است که البته نقش نمایندگی فرهنگي ايران، در نگارش صحیح این بخش برجسته بوده است.
 
فصل دوم اين اثر فرهنگي به قرون طلايی اسلام از منظر پیشرفت‌های علمی می‌پردازد و سهم تمدّن اسلامی در تمدّن بشری را مورد توجه قرار می‌دهد؛ در این بخش به صورت ویژه نقش دانشمندان و مشاهیر ایرانی در تمدّن اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
 
در فصل سوم کتاب «جهان اسلام گذشته و امروز»، دلايل افول علم و آموزش در جهان اسلام بررسي مي‌شود و در فصل چهارم، وضعیت علم و آموزش در کشورهای اسلامی در شرایط کنونی جهان اسلام مدنظر قرار گرفته است.
 
در این فصل، پیشرفت‌های علمی ایران در حوزه‌های مختلف علمی مورد کنکاش قرار گرفته و جمهوری  اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشرو در حوزه‌های مختلف علمی در جهان اسلام مطرح شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcbgfb8wrhb9fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی