>> نمایشگاه و آزادی مسئولانه رسانه ها | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 173751

نمایشگاه و آزادی مسئولانه رسانه ها

امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت لحظه ای ارتباطات و افزایش اهمیت و کارایی رسانه ها به حضور هوشمندانه و گسترده در فضای رسانه ای جهان نیاز داریم این امر نیز ممکن و میسر نمیشود مگر با همت رسانه های مسئول و حمایت برنامه ریزان ومدیران ذیربط.
نمایشگاه و آزادی مسئولانه رسانه ها
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور امسال با شعار «آزادی مسئولانه» طی یک هفته درمحل مصلای تهران برگزار شد. فارغ از برخی کاستی ها در برنامه ریزی، جانمایی و توزیع و ترتیب امکانات وخدمات، برگزاری نمایشگاه های حرفه ای به ویژه در امر خطیر رسانه که خود، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه را بر عهده دارند بسیار مهم و تأثیرگذار است. نمایشگاه امسال نیز توانست درمجموع مؤثر وسازنده باشد.
همواره قرار گرفتن نمایندگان رسانه های کشور در کنار هم و تبادل تجربیات و فراهم شدن محیطی برای دسترسی آسان تر به مدیران و مسئولان مختلف اثر بخش و سازنده است. شعارِ انتخاب شده برای نمایشگاه نیز شعار مناسبی است، اما بسیار کلی و قابل تفسیر است اتفاقاًً یکی از دغدغه های همیشگی مدیران و کارشناسان رسانه ها تعیین حد و حدود آزادی در نقل و نقد مسائل جامعه ، عملکردها و آرمان ها و شیوه های دست یابی به اهداف ملی در درون کشور و حفظ و توسعه منافع ملی کشور در فضای رسانه ای جهان است. خوب است همین دغدغه ها طی سال و در غیر زمان نمایشگاه نیز بحث و بررسی و مصادیق تا حدودی روشن شوند همچنین است میزان حمایت مورد نیاز از دستگاه های دولتی و مسئول .
واقعیت این است که بسیاری از مواقع فضای کلی رسانه ها معطوف است به مسائل جاری حتی نکات و موارد غیر مهم و زودگذر و گاهی ما رسانه ها توجه و تمرکز لازم را نسبت به منافع ملی در سطح کشور و در سطح جهانی اعمال نمی کنیم و برنامه ریزی و حمایت لازم نسبت به فعالیت های تخصصی در عرصه رسانه ای جهانی نمی شود، درحالیکه امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت لحظه ای ارتباطات وافزایش اهمیت و کارایی رسانه ها به حضور هوشمندانه و گسترده در فضای رسانه ای جهان نیاز داریم این امر نیز ممکن ومیسر نمیشود مگر با همت رسانه های مسئول وحمایت برنامه ریزان ومدیران ذیربط.
سعید فانیان
https://taghribnews.com/vdcbsfb88rhbzzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی