تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 230054

درخواست سازمان ملل از طرفین یمنی برای بازگشت به مذاکرات صلح

پس از خروج هیئت دولت مستعفی یمن از مذاکرات مستقیم با انصارالله در کویت، سازمان ملل از هردو طرف خواست بخاطر مردم یمن به پای میز مذاکره بازگردند.
درخواست سازمان ملل از طرفین یمنی برای بازگشت به مذاکرات صلح
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه رأی الیوم، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: باوجود اینکه در روزهای گذشته مذاکرات میان طرف‌های یمنی در فضای مثبتی برگزار شد اما هیئت دولت یمن مشارکت خود را درجلسات مشترک با هیئت انصارالله به دلیل رخدادهایی که در عمران رخ داده بود، به تعلیق درآورد.
 
وی گفت: ما دلایل این تصمیم را درک می‌کنیم اما از همگان می‌خواهیم با حسن نیت و درایت در مذاکراتی که یمنی‌ها روی آن حساب بازکرده‌اند، شرکت کنند. ما معتقدیم که همه مسائل مورد اختلاف باید با شفافیت کامل بر سر میز مذاکره مطرح شود تا به راهکار فراگیری برای حل بحران دست یابیم.
 
الشیخ احمد افزود: تنها راه حل بحران، مذاکرات مسالمت آمیز و پایبندی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت و نقشه راهی است که طرح شورای همکاری خلیج فارس و مذاکرات ملی آن را ترسیم کرده است.
 
وی گفت: ما از طریق کمیته‌های محلی در تماس مداوم با کمیته آتش‌بس برای تثبیت آتش‌بس هستیم.
 
کارشناسان سازمان ملل درحال حاضر درحال بررسی پیشنهادات و طرح‌هایی هستند که طرف‌های یمنی درباره حل بحران ارائه کرده‌اند.
 
در همین زمینه، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در تماس با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، از وی به دلیل میزبانی از مذاکرات صلح یمن قدردانی کرد.
https://taghribnews.com/vdcbsgb5arhbfgp.uiur.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی