تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۱
کد مطلب : 189088
فرمانده نيروي زميني ارتش:

راههاي مقابله با داعش را درنظرداريم/ يمني ها ضربات سختي به عربستان وارد خواهندکرد

اميرسرتيپ پوردستان: براساس رصدهاي انجام شده گروهك تروريستي داعش درحال بازكردن جاي پاي خود در افغانستان و پاكستان و درحال يارگيري است. ارتش عربستان تجربه جنگي ندارد و بسيار شكننده است.
راههاي مقابله با داعش را درنظرداريم/ يمني ها ضربات سختي به عربستان وارد خواهندکرد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) اميرسرتيپ احمدرضا پوردستان به مناسبت 29 فروردين ماه روز ارتش درگفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: داعش را به عنوان يك تهديد در منطقه مي دانيم و راه هاي مقابله با آن را در نظر داريم .
وي افزود: زماني كه داعش حركت خود را در عراق شروع كرد و به جلولا رسيد ما نيروهاي خود را در مرزهاي غربي تقويت و اعلام كرديم كه فاصله چهل كيلومتري مرزها خط قرمز ما است و اگر به آن نزديك شوند با آنها برخورد مي كنيم - اما آنها نزديك نشدند و ما نيز با آنها درگيرنداشتيم . 
فرمانده نيروي زميني ارتش تاكيد كرد: اگر به فاصله چهل كيلومتري مرزهاي ايران نزديك شوند حتما با آنها درگير مي شويم و قدرت سربازان مسلمان را به آنها نشان خواهيم داد. 
امير پوردستان در ادامه به تحولات يمن اشاره و به عربستان توصيه كرد  دست از جنك بردارد. 
وي افزود: آمريكا بعد از فروپاشي شوروي احساس كرد كه قطب قدرتي از اتحاد شيعه و سني در حال شكل گيري است - از اين رو براي ايستادگي درمقابل آن اقدامات بسياري انجام داد. 
وي افزود: آنها در نخستين گام حادثه يازدهم سپتامبر را شكل دادند تا به بهانه آن وارد غرب آسيا شوند- اما پس شكست راهبرد خود را تغيير دادند 

فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه آمريكا راهبرد جنك هاي نيابتي ومشاركتي را در پيش گرفته است - گفت : امروز داعش - النصره و بوكرحرام به نيابت از آمريكا دست به جنايت مي زنند و متاسفانه بعضي از كشورهاي منطقه نيز در اين راهبرد ورود پيدا كردند و ناخواسته و ناآگاهانه درحال تقويت آن هستند. 

فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت : پيشينه مردم يمن نشان مي دهد كه انسان هايي شجاع- مقاوم و جنگجويي هستند به همين دليل توصيه من به عربستان اين است كه دست از جنك و برادر كشي بردارد و از راه سياسي و مذاكره كار را حل كند. 

امير پوردستان عنوان كرد: احساس مي كنم ارتش عربستان تجربه جنگي ندارد و بسيار شكننده است از اينرو اگر در جنگي فرسايشي وارد شود بايد پذيراي ضربات سختي باشد.  امير پوردستان ادامه داد: امروز مردم يمن به دليل تهاجم عربستان يكپارچه شده اند تا با اتحاد يك ضربه واحد بزنند  ديديم كه آنها با اتحاد در سايه همدلي نيروهاي عبد ربه منصور هادي را شكست دادند و بر يمن مسلط شدند: گام بعدي وارد كردن ضربه به عربستان است.  

فرمانده نيروي زميني ارتش تاكيد كرد: اگر در شهرهاي عربستان انفجارهايي انجام شود و موشك هايي به زمين بخورد جبرانش براي مقام هاي 
رياض بسيار سخت خواهد بود.
 
امير پوردستان با بيان اينكه تاثيرگذاري جنك هوايي در اين نبرد زياد نيست و چيزي كه مي تواند تاثير داشته باشد- جنك زميني است - عنوان كرد: مسلمانان با توجه به استعدادهايي كه ما سراغ داريم و با توجه به خريدهايي كه ارتش يمن داشته و امروز در دست مردم مسلمان اين كشور است آنها مي توانند ضربات سنگيني را به عربستان وارد كنند. 
وي تاكيد كرد : ايران هيچگونه كمك تسليحاتي به يمن نداشته است و همه همت ما اين است كه بتوانيم كمك هايي دارويي و انساندوستانه به مردم 
يمن بفرستيم .
https://taghribnews.com/vdcbw9b8wrhbwgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی