تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : 298078
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

مسئله فلسطین و قدس شریف آزمایش بزرگ الهی برای ملت های اسلامی است

امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با بیان اینکه فلسطین و مخصوصا بیت المقدس جزئی از پیکره جدانشدنی امت اسلامی است و خداوند در این رابطه مسلمین را مورد امتحان قرار می دهد، بر ساکت نبودن مسلمین در برابر هر گونه تعدی و تجاوز به ساحت مقدس مسجد الاقصی و سربلند بیرون آمدن از این آزمون الهی تاکید کردند.
مسئله فلسطین و قدس شریف آزمایش بزرگ الهی برای ملت های اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت اینچه برون، گفت: قدس شهری اسلامی است و اسلامی نیز باقی خواهد ماند.
«آخوند مدد آقا هوشمند» در نماز جمعه این هفته اینچه برون با محکوم کردن سخنان رئیس جمهور آمریکا در اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: نقشه شوم دشمن در این باره نیز با شکست مواجه خواهد شد؛ زیرا جهان اسلام اجازه این اقدام را به آنها نخواهد داد.
به گفته وی؛ ضروری است امت اسلامی در این روزهای مبارک ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) با حفظ اتحاد و انسجام خود مانع تحقق رویاهای استکبار جهانی در قبال فلسطین شوند.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت رحمانیه دوزالوم، خاطر نشان کرد: بیت المقدس سومین مکان مقدس در دین اسلام است و ضرورت دفاع از آن بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.
مسجد الاقصی پاره تن اسلام است
امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: مسجدالاقصی که رسول مکرم اسلام (ص) از این مکان مقدس به معراج رفت پاره ای از تن اسلام و مسلمین است.
«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی با محکوم دانستن سخنان ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز اسرائیل، اظهار کرد: شهر قدس ناموس اسلام است پس لازم است امروز مسلمانان با بدست گرفتن هر نوع سلاحی و تمسک به دعا، دین و تبعیت از رسول اکرم (ص) به جنگ دشمن بروند.
به گفته وی؛ در جایی که به گفته قرآن پاک ترین مکان ها است اگر صهیونیست ها که کثیف ترین افراد روی زمین هستند وارد شوند برای روح و جسم انسان هایی که ذره ای غیرت دارند تکان دهنده و آزار دهنده ترین عذاب خواهد بود.
مدرس مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی با اذعان بر فتنه جدید دشمن در رابطه با فلسطین، تصریح کرد: دشمن برای تضعیف مسلمانان دنبال آتش افروزی است از هر جا که شکست خوردند از جای دیگر شروع به دسیسه چینی می کنند.
وی، ادامه داد: کشورهای اسلامی در صورت تجاوز به اماکن مقدسه خود، مبارزه و ایستادگی را در دستور کار خودشان قرار دهند.
به گفته وی؛ شهرهای مکه و مدینه مکان های مقدسی که بیشتر ساکنان آن از مسلمانان است؛ ولی قدس شریف و اسم مسجد الاقصی را که قرآن کریم بر روی آن گذاشت مهد همه انبیاء الهی بوده است و باید همه پیروان ادیان بزرگ در اطرافش با صلح و صفا زندگی کنند.
فقدان وحدت بین مسلمین علت اصلی گستاخی ترامپ است
امام جمعه موقت بناور، گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد و یکی از دلائل اصلی این امر، فقدان وحدت بین مسلمین است و اگر این امر ادامه یابد در آینده ای نه چندان دور اتفاقی تلخ تر از این را شاهد خواهیم بود.
«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در نماز جمعه این هفته بناور با اعلام مخالفت با سخنان ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اظهار کرد: مسجدالاقصی قبله اول مسلمین است، مسجدی که بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی از افضل ترین مساجد در دین اسلام است.
به گفته وی؛ قدس را تکه ای از سرزمین اسلامی می دانیم و راضی نیستیم که ذره ای از خاک اسلامی به دست کفار بیفتد.
مدرس حوزه علمیه نور بناور با تاکید بر تبعیت از سنت نبوی و الگو قرار دادن نبی اکرم (ص)، تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) در همه امور حتی اداره کشور و ایجاد وحدت بین مسلمین الگویی کامل بودند.
وی، افزود: حقیقت وحدت را پیامبر گرامی اسلام (ص) به ما نشان دادند، سلمان فارسی، صهیب رومی و بلال حبشی که برده ای سیاه بود همه را به عنوان عضوی از مسلمین معرفی کرده و میان آن ها فرقی قائل نمی‌ شدند.
به گفته وی؛ اگر قرار باشد در کشوری وحدت جاری باشد لازم است که در آن کشور، رسول الله (ص) را الگو قرار داده و به تمام اقوام‌ و مذاهب با یک چشم نگاه شده و در حقوق آنان تبعیضی قائل نشوند، این راهی است که معلم بزرگوارمان محمد امین (ص) به ما آموزش دادند.
اوصاف حسنه رسول الله (ص) قابل شمارش نیست
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: اوصاف رسولی که محبوب خداوند است و ذکر خیرش در جای جای قرآن آمده است بی شمار است.
«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: آن حضرت در همه امور الگوی کاملی برای مومنان است و برای خروج از تاریکی ها و ظلمات باید پیرو او بود.
به گفته وی؛ خاتم الانبیاء (ص) در همه امور خیر پیشقدم بودند، خداوند کریم آیات قرآن مجید را به عنوان معجزه پیغمبر آخرالزمان فرستاد و او هم به درستی آنرا به مردم ابلاغ کرد.
تکیه و اعتماد به دشمن خیانت به اسلام و مسلمین است
امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: تکیه و اعتماد برخی از سران ممالک اسلامی به مستکبران خیانت به اسلام و مسلمین است.
«آخوند عبدالمجید آرمون» در نماز جمعه این هفته ینقاق گالیکش با محکوم نمودن گفته های رئیس جمهور آمریکا در پایتخت شدن قدس برای اسرائیل، اظهار کرد: متاسفانه خود فلسطینیان با تقسیم شدن به گروه های کوچکتر، هر کدام متوسل به کشوری شدند و باید با حفظ وحدت و همدلی قدرت واحدی در برابر دشمن صهیونیستی شوند.
به گفته وی؛ مسلمانان صدر اسلام در غزوه بدر با کمبود نفر و سلاح، فقط با تکیه بر اتحاد و انسجام خود به پیروزی رسیدند.
امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش با اعلام اینکه صبور بودن از بزرگترین ویژگی های نبی مکرم اسلام (ص) بود، تصریح کرد: خداوند کسی را که ادعای محبت خدا و رسول می کند با مبتلا کردن به بلایا مورد آزمایش قرار می دهد تا ببیند اظهار محبت او واقعی است یا خیر.
اسرائیل به پایان کار خود نزدیک تر شده است
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: رژیم اشغالگر قدس هر روز به پایان کار خود نزدیکتر می شود.
«آخوند ناصر محمد قزل» در نماز جمعه این هفته قازان قایه با اشاره به سخنان ضد اسلامی رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، اظهار کرد: این حرکت مذبوحانه اعتراض همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان جهان را بلند کرده و این امر آغازی برای انتفاضه جدید علیه صهیونیست ها خواهد بود.
به گفته وی؛ جنایات و اعمال زشتی که از سوی این رژیم علیه فلسطینیان مظلوم شده یقه سردمداران جنایتکار کاخ سفید و حامیانش را خواهد گرفت و با اتحاد ملت های اسلامی به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
سران کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کنند
امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: قطع هر گونه روابط دیپلماتیک با آمریکا از سوی کشورهای اسلامی ضروری است.
«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر با اشاره به امضای ترامپ مبنی بر تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: سران کشورهای اسلامی مرزهای منتهی به فلسطین را بگشایند تا  مسلمانان مسجد اقصی را آزاد کنند.
وی، افزود: آمریکا که مدعی حقوق بشر و نظم نوین جهانی است هر روز در خاورمیانه مرتکب جنایت می شود، افراد متعددی بر روی کرسی ریاست جمهوری این کشور نشستند؛ اما هیچ کدام حماقت ترامپ را نداشتند.
به گفته وی؛ تصمیم ترامپ پیرامون انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در واقع اهانت به جهان اسلام، جریحه دار کردن احساسات مسلمین، بازی با آتش و شعله ور کردن جنگ در خاورمیانه بود.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه بیت المقدس برای ما مکانی مقدس است و جزو مسایل حیاتی ما به شمار می رود، خاطر نشان کرد: با جان و مال خود از آن دفاع خواهیم کرد، آیه 1 سوره اسراء، آیه 81 انبیاء، آیه 18 سوره سبا، آیه 1 سوره تین، آیه 58 سوره بقره، آیه 71 انبیاء، آیه 50 مومنون و آیه 21 سوره مائده فضائل مسجد اقصی را مورد اشاره قرار داده است.
وی، ادامه داد: ترامپ گمان نکند که با این امضاء، قدس شریف پایتخت رژیم صهیونیستی قرار می گیرد؛ ترامپ یک تاجر است و بهتر است به جای فعالیت های سیاسی به شغل تجارت مشغول شود و برای سایر کشورها پایتخت تعیین نکند، قطعا بدانید مسلمانان غیور، منافع آمریکا را در سراسر دنیا به خطر خواهند انداخت.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbzwb5wrhb9gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی