تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 220641
آیت الله اراکی در همایش انقلاب اسلامی تبلور اسلام در قم:

قطع ارتباط با آیات الهی بی هویتی می آورد/ مشکل امروز جهان غرب، بی هویتی است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه قطع ارتباط با آیات الهی بی هویتی می آورد، اظهار داشت: آنچه به انسان هویت می دهد و انسان را خردمند می کند، ذکر خدا و توجه به آیات الهی است.
قطع ارتباط با آیات الهی بی هویتی می آورد/ مشکل امروز جهان غرب، بی هویتی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در همایش "انقلاب اسلامی تبلور اسلام با نگرش به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی" و تجلیل از طلاب نخبه و ممتاز حوزه علمیه قم که شامگاه چهارشنبه در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزارشد، اظهار داشت: ما در عصر تحول شگرف به سر می بریم بدون شک جامعه بشری در حال حاضر در آستانه یک تحول گسترده، ژرف و شگرف قرار دارد و در این پروسه تحول، جامعه غرب بویژه قشر جوان نقش بسیار اساسی و بنیادی دارد.
 
وی افزود: ما امروز در جامعه غرب شاهد یک درد پنهان هستیم که این درد پنهان بدون شک روزی نه چندان دور خود را نشان خواهد داد یعنی از مرحله پنهان به مرحله اشکار منتقل خواهد شد و نمود های آشکاری را از خود بروز می دهد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه این درد در دو قشر جوان و زنان بیشتر خود را نشان می دهد، اظهار داشت: رهبر انقلاب با روشن بینی و احاطه ای که بر شرایط امروز جهان دارند، بر این نکته واقف هستند که قشر جوان غربی، آمادگی گسترده ای برای تحول و رسیدن به خواسته ها و نیازهای خود دارد.
 
وی افزود: امروزه جامعه شناسان غربی به این حقیقت پی برده اند و با صراحت بیان می کنند که مشکل امروز جهان غرب، بی هویتی است که از آن به عنوان بحران هویت یاد می کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: این مشکل در بسیاری از رفتار های نسل جوان غرب از جمله عرصه هایی چون هنر و معماری و سیاست و تفکر فلسفی و... خود را نشان می دهد؛ امروزه جامعه و قشر جوان غرب، نمی داند که چه می خواهد، تنها می داند که یک نیاز دارد و این نیاز نیز بسیار عمیق است و برای تامین این نیاز حرکت می کند و به مشکل بحران هویت می رسد؛ زبان دل جامعه غرب و قشر جوان این جامعه نیز همین است که نمی داند به دنبال چه سبک و الگویی است.

آیت الله اراکی با اشاره به گرایش جوانان غربی به مد های مو ولباس عجیب و غریب، اظهار داشت: گرایش به این روش ها و رفتارهای عجیب حاکی از حس از خود بیگانگی و یا بحران هویت است که خودش را به اشکال مختلف نشان می دهد.
 
وی افزود: در آثار هنری آنها گرایش به نمادهای چندش آور یا تمایل به برخی از رفتارهای عجیب غیر قابل تحمل برای انسان وجود دارد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه در قرآن کریم بی هویتی مطرح شده و از آن به سبک شدن درون آدمی تعبیر می شود، اظهار داشت: ظلم به آیات و نشانه های الهی منشأ بحران هویتی است زیرا خداوند متعال حقیقت را در این جهان نشان داده است.
 
وی افزود: دقیقا مقام معظم رهبری در پیام خود به جوانان غرب می خواهند نظر نسل جوان غرب را به این آیات الهی جلب کنند.
 
وی با بیان اینکه تمدن غرب اصرار دارد که بشر را از توجه به آیات الهی باز دارد، اظهار داشت: سبک عمران در تمدن غرب، سبک قطع ارتباط بین انسان و آیات الهی است؛ انسان در شهری که با معماری غربی ساخته شده است دیگر هیچ ارتباطی با آیات الهی پیدا نمی کند و هیچگاه طلوع و غروب خورشید و تحولات ماه و.... را نمی بیند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: با بیان اینکه قطع ارتباط با آیات الهی بی هویتی می آورد، اظهار داشت: آنچه به انسان هویت می دهد و انسان را خردمند می کند، ذکر و توجه به آیات الهی است.
 
وی گفت: غفلت از آیات الهی انسان را کور کرده و انسان را ناشنوا بار می آورد؛ سبک زندگی غربی که پایه اصلی خود را بر دوری از آیات الهی بنا گذاشته است به این سمت حرکت می کند؛ تمدن غربی، تمدن سلب عقل و خرد و توان دیدن و شنیدن است و انسانی که خرد و توان دیدن و شنیدن از وی گرفته شود قطعا این انسان، انسانی تهی و پوچ خواهد بود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با طرح این سوال چرا مردم غرب در برابر رفتارها و جنایت های آمریکا از خود واکنش نشان نمی دهد؟ اظهار داشت: عدم واکنش در برابر رفتارها و جنایت های آمریکا به همین انگیزه و دلیل است.
 
وی با بیان اینکه جرم مردم ایران چه بود که سالها توسط آمریکا مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفت، اظهار داشت: جرم این ملت چه بوده است که 37 سال در حلقه تحریم غرب قرار گرفت؛ چرا، این چراها را اندیشمندان غربی از خود سوال نمی کنند؟ رژیم آمریکا و طاغوت های زر و زور خود جامعه خود را سبک گرفته و به هر سوی می کشانند، زیرا این جامعه، جامعه سبکی است و به هر سوی کشیده می شود؛ فرعون نیز با این سخن با مردم خود صحبت می کرد.
 
آیت الله اراکی افزود: چرا آمریکا با حکومتی که بر اساس قانون اساسیِ به وجود آمده که این قانون اساسی سه بار توسط مردم ایران مورد تأیید قرار گرفته است، مخالفت می کند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: امروز در جامعه شناسی غربی و آمریکایی مسئله مهندسی اجتماعی مطرح است یعنی جامعه را به شکلی می سازند آن جامعه بر اساس خواست آنها حرکت می کند، اما جامعه ای که مرز و هویت دارد اینطور نیست و قدرت انتخاب دارد.
 
وی گفت: آزادی بیانی که در جامعه غرب وجود دارد بی ارزش است، زیرا آنجا هویتی وجود ندارد مگر آنچه صاحبان زر و زور املا کنند و جوامع آنها آنچه را که رسانه ها به آنها دیکته می کنند را می پذیرند.
 
آیت الله اراکی با طرح این سوال چرا در جوامع غربی جلوی رسانه های اثر گذار را می گیرند؟ اظهار داشت: دلیلش این است که نمی خواهند مردم غرب با حقائق آشنا شوند.
 
وی با اشاره به انقلاب جدید در عرصه ارتباطات، اظهار داشت: یکی از محاسن این انقلاب ارتباطی این است که کنترل و ساماندهی که قبلا بر رسانه های غرب وجود داشت تا حدودی از بین رفته است لذا مقام معظم رهبری از این فرصت بهره جستند تا پیام خود را به قشرهای مختلف جهان غرب برساند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: اگر قشر جوان حوزه علمیه بتواند پیام اسلام را با زبانی که نسل جوان می پذیرد به جهان عرضه کند حرف اول از ان حوزه ها خواهد بود.

 

 
https://taghribnews.com/vdcc0xqis2bqie8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی