تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 259739

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سخنان خطیبان جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان در خطبه های این هفته، سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند.
سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سخنان خطیبان جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این روزها یاد و خاطره پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و فداکاری ملت ایران را گرامی می داریم. این انقلاب نشان داد که ملت ها می توانند به گزینه های درست خود دست یابند و در اوج آزادی به تصمیم گیری بپردازند.
وی افزود: ملت ها اگر دارای رهبری هوشیار و شجاع و بی توجه به مصالح شخصی باشند، مطمئنا به اهداف خود دست خواهند یافت.
 
فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و اظهار داشت: بوداییان در حال ارتکاب جنایت های وحشیانه علیه مسلمانان روهینگایی هستند و از سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و مراکز حقوق بشر جهان می خواهیم مسؤولیت خود را در این باره انجام داده و به حمایت از مسلمانان میانمار بپردازند.
 
وی درباره ادامه جنایت علیه ملت فلسطین و بمباران غزه گفت: شهرک سازی صهیونیستی در ضفه غربی و قدس ادامه دارد و کنست این رژیم نیز قانون مصادره اراضی فلسطینیان را به تصویب رسانده است. دولت های عربی و اسلامی باید در قبال مساله فلسطین با جدیت وارد عمل شوند.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، درباره سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی همه معادلات سیاسی منطقه را بهم زد و زندگی را به قلب امت های عربی و اسلامی بازگرداند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران سبب بازگشت امید میان ملت های مستعضف جهان شد و آنان به این نتیجه رسیدند که می توانند بندها را پاره کرده و در برابر استکبار بایستند تا آینده خود را ترسیم کنند.
 
آیت الله نابلسی خاطرنشان ساخت: ایران در کنار ملت فلسطین ایستاده است تا این ملت به صبر و استقامت ادامه داده و ریشه رژیم صهیونیستی را بخشکاند.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان، از دیدگاه منفی نسبت به ایران در برخی کشورهای عربی و اسلامی ابراز تأسف کرد و گفت: طرفداری و سخن گفتن از اقدامات مثبت ایران در برخی کشورهای عربی و اسلامی محال به نظر می رسد، در حالی که اسم این کشور 38 سال است با فلسطین و مقاومت و پیروزی گره خورده و نام دولت های عربی با شکست و پسرفت درهم آمیخته شده است.
 
وی افزود: ایران سبب اعتلای مفاهیم اسلامی شده و اندیشه معاصری از اسلام به نمایش گذاشت. این کشور با وجود محاصره اقتصادی و جنگ های تحمیلی نظامی و غیر نظامی، جنگ شدید رسانه ای و دینی و محاصره فکری و دینی همچنان قدرتمند بوده و اهداف آن تغییر نکرده است.
 
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه که در ساختمان این مجتمع در بیروت برگزار شد، سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: این عید ملی از نتایج انقلاب مبارکی است که ملت ایران با سرنگونی نظام دیکتاتوری و ضربه به استعمار غربی بدست آورد. ملت ایران روحیه جهادی عالی را با الگوپذیری از رهبری عالم و مجاهدی ربانی به نمایش گذاشت.
 
وی ایران را حامی اصلی مقاومت و آزادی فلسطین دانست و تأکید کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ثبات و دیدگاه روشن ایران در مقابله با استعمار، یاری فلسطین و حمایت از گروه ها در برابر پروژه صهیونیستی را مشاهده می کنیم و امروزه نیز با قدرت در برابر پروژه تکفیری که امتداد پروژه صهیونیستی به شمار می آید، ایستاده است.
 
https://taghribnews.com/vdcc1oqio2bqpm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی