تاریخ انتشار۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 262087

ساختمان استانداری نینوا آزاد شد/ ارتش عراق در آستانه آزادسازی بخش قدیمی موصل

نیروهای عراقی پس از درگیری شدید با عناصر داعش در منطقۀ "حی الدواسه"، ساختمان استانداری نینوا را آزاد کردند.
ساختمان استانداری نینوا آزاد شد/ ارتش عراق در آستانه آزادسازی بخش قدیمی موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای عراقی پس از آزادسازی چند ساختمان دولتی، ساختمان استانداری نینوا را نیز آزاد کردند و به این ترتیب مجموعه ای از ساختمان های حکومتی، از چنگ داعش آزاد شد.
 
پیش از این تلویزیون عراق به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرده بود که ارتش و پلیس فدرال عراق، ساختمان پلیس و مجتمع قضایی واقع در ساحل راست موصل را آزاد کردند و در حال پیشروی به سمت دیگر ساختمان های دولتی هستند.
نیروهای عراقی، روز دوشنبه نیز ساختمان آب و فاضلاب موصل را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتند.
 
نهاد اطلاع رسانی پلیس فدرال نیز با انتشار بیانیه ای از آزادسازی ساختمان برق رسانی در ساحل راست موصل خبر داد.
 
خبرگزاری رویترز با استناد به خبر آزادی آخرین مواضع مهم داعش از جمله موزه شهر موصل از این دستاورد به عنوان گامی که می تواند راه را برای آزاد سازی نماد خلافت خودخوانده داعش هموار کند، یاد کرد.

'عبدالامیر المحمداوی' سخنگوی نیروهای نخبه واکنش سریع وزارت کشور به رویترز گفت امروز (سه شنبه) علاوه بر ساختمان های مهم دولتی، موزه اصلی موصل که توسط تروریست ها تخریب و غارت شده بود، از تصرف داعش آزاد شد.
 
به گفته وی، تیم ویژه واکنش سریع با حمله به ساختمان استانداری نینوا و مجتمع های دولتی اطراف آن طی یک ساعت این ساختمان ها را که آخرین مقر اصلی داعش در این شهر بود، آزاد کردند.
 
بر اساس گزارش رویترز، به دست گرفتن کنترل مجمتع های دولتی، به نیروهای عراقی در حمله به داعش در مرکز بخش قدیمی شهر موصل که همجوار این منطقه است، به عنوان گامی نمادین در احیای حاکمیت دولت عراق بر این شهر مهم کمک خواهد کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcc4iqim2bqex8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی