تاریخ انتشار۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : 196162
امام جمعه اهل سنت يکه سعود(رازو جرگلان):

خواندن نماز،نخستین فریضه واجب در اسلام است

امام جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: نماز به سبب این که ستون دین و دینداری، مرز میان اسلام و کفر و حقیقت بندگی است، نخستین فریضه و واجب در اسلام است.
خواندن نماز،نخستین فریضه واجب در اسلام است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد، "حاج آخوند صمدی" امام جمعه اهل سنت يکه سعود درخطبه های نماز جمعه این هفته در بین نماز گزاران جرگلان اظهار داشت: خداوند سبحان نماز را ستون دین قرارداد و امر کرد بر محافظت این نماز، تا اینکه از روز محشر نجات پیدا کنیم و همه مسلمانان باید آگاه باشند که اگر کسی نماز را ترک می کند در مشقت خواهد افتاد و تارک نماز عدالت ندارد. 

آخوند صمدي تصريح کرد: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند که "برترین اعمال امت من قرائت قرآن است"، پس باید سعی کنیم بهترین اعمال را هر روز انجام دهیم، زیرا تلاوت قرآن کریم از روی مصحف شریف، نور چشم انسان را افزایش می دهد. 

وي خاطرنشان کرد:تمامی مسلمانان وظیفه دارند با در اين روزهاي عزيز باانجام کارهای نیک و عملی کردن دستورات خداوند در قرآن کریم، شکرگزار خداوند متعال، به خاطر فرو فرستادن نعمت های گسترده برای انسان ها باشند. 

خطيب جمعه اهل سنت يکه سعود همچنين اضافه کرد:رسول گرامی اسلام واقف بود که اگر در بین مسلمانان وحدت و انسجام اسلامی باشد آنها در عرصه های مختلف پیروز می شوند و از طرف دیگر نیز تفرقه و چند دستگی منجر به شکست آنها در برابر دشمنان می شود.

وي افزود:مهمترین و کارآمدترین سلاح امت اسلامی وحدت و اتحاد است و مسلمانان باید بدانند امروز، اتحاد یک نعمت و تفرقه یک عذاب است. 

امام جمعه اهل سنت يکه سعود گفت:حفظ اتحاد اسلامي و قوام آن وظیفه اصلی مسلمانان جهان است، چرا که دشمنان اسلام ورسول الله، تنها از راه ايجاد تفرقه می‌توانند به جوامع اسلامی ضربه وارد بکنند، بنابراین باید بسیار آگاهانه و هوشیارانه از وحدت اسلامی حاکم بر جامعه محافظت بکنیم.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت  915 هزار نفری استان خراسان شمالی ترکمن های سنی مذهب هستند که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.
 
https://taghribnews.com/vdcceeqsi2bqos8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی