تاریخ انتشار۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 257560

کشف گور جمعی سربازان سوری در حلب

دولت سوریه با ارسال نامه‎ای به سازمان ملل متحد از کشف گور جمعی بیش از 20 نفر از سربازان ارتش این کشور در مدرسه‎ای در شهر حلب در شمال سوریه خبر داد.
کشف گور جمعی سربازان سوری در حلب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بنا به گزارش دولت دمشق، گروه معارض و تروریستی موسوم به «فجر الاسلام» این سربازان را اعدام کرده است.

در نامه‏‎‌ای که "منذر منذر" معاون نمایندۀ دائم سوریه در سازمان ملل خطاب به آنتونیو گوتیرز، دبیرکل این سازمان نوشته، آمده است که این سربازان به دست همان کسانی اعدام شدند که برخی کشورها از آن‎ها به عنوان معارضان "میانه‌رو" نام می‎برند و به ایشان سلاح، تجهیزات و کمک‌های فنی ارائه می‎دهند.

آمریکا و برخی از متحدان منطقه‌ای و اروپایی‌‎اش طی سال‌های گذشته به حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی از گروه‌های تکفیری معارض دولت سوریه پرداخته‌اند و این افراد مسلح را "مخالفان میانه‎رو" می‎نامند.

به گفتۀ منذر از میان اجساد کشف‌شده در این گورجمعی که در مدرسۀ المحدثه در محلۀ السکری در بخش شرقی شهر حلب واقع است، پیکر 20 نفر از نیروهای ارتش سوریه شناسایی شده است.

منذر همچنین اعلام کرده است که برخی از این قربانیان زیر شکنجه جان باخته‎‏اند، برخی به ضرب گلوله کشته‌ شده‎اند و سر برخی از آن‎‏ها از تن‎‌شان جدا شده است.

به گفتۀ این مقام سوری 37 پیکر دیگر نیز در این منطقه کشف شده و عملیات شناسایی هویت آن‎ها ادامه دارد.

شهر حلب ماه گذشته و پس از خروج کامل گروه‌های تکفیری و معارض از مناطق شرقی آن، به ‌طور کامل آزاد شد و نیروهای دولتی سوریه هم‌اکنون مشغول پاک‌سازی این شهر هستند؛ مناطق شرقی این شهر از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه درآمده بود.


 
https://taghribnews.com/vdccemqix2bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی