تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 185867

استبداد رژیم بحرین از نگاه یک هنرمند اسکاتلندی

جین فرر: من پس از آگاهی از اقدامات ضد انسانی رژیم بحرین و حمایت دولت انگلیس از این رژیم، با طراحی پوستر، نقاشی دیواری و مصاحبه همگان را در جریان انقلاب مردم بحرین قرار دادم. به هنرمندان توصیه می کنم با پذیرش دعوت رژیم های ستمگرهمچون بحرین ، به مشروعیت آنان کمک نکنند.
استبداد رژیم بحرین از نگاه یک هنرمند اسکاتلندی

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، خانم جین فرر در نشست بررسی وضعیت حقوق بشر بحرین در لندن گفت: من به علت سکونت درازمدت در اردوگاههای آوارگان فلسطینی، سالهاست که با سرکوب و نقض حقوق انسانها آشنا هستم اما شدت سرکوب مردم بحرین به گونه ای است که مرا متعجب ساخته است.
این هنرمند اسکاتلندی افزود: سال 2008 برای مدیریت چندین کارگاه آموزشی هنری به بحرین دعوت شدم اما پیش از سفرم با خواندن مقاله ای در روزنامه گاردین و دیگر شبکه های اجتماعی متوجه نقض شدید حقوق بشر در این کشور
شدم و به بحرین نرفتم.
این هنرمند سیاسی به ستایش سفیر وقت انگلیس در بحرین از این رژیم اشاره کرد و گفت: این اقدام او واقعا مسخره بود زیرا همان زمان کمیته حقوق بشر مجلس انگلیس هم درگزارشی از کشتار و شکنجه مخالفان و سرکوب مردم بحرین، خبرداده بود.
این طراح اسکاتلندی افزود: من پس از آگاهی از اقدامات ضد انسانی رژیم بحرین و حمایت دولت انگلیس از این رژیم سرکوبگر، با طراحی پوستر، نقاشی های دیواری و مصاحبه، نام شهیدان، زندانیان و شکنجه شدگانی را که در مبارزه با رژیم خودکامه بحرین، قربانی شده اند، اعلام کردم تا همگان را در جریان انقلاب مردم بحرین قرار دهم. 

جین فرر افزود: فکر می کنم الان زمانی است که مردم جهان به هنر توجه دارند و زبان هنر را می فهمند ، بنابراین موقعیت خوبی است تاهنرمندان هم دراین عرصه گام بردارند و برای افشای رژیم های خودکامه و جنایات ضد بشری آنان با زبان هنر سخن بگویند و جهانیان را آگاه کنند.

خانم جین فرر، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی  در اسکاتلند و مدرسه هنر لندن، به عنوان طراح لباس در انگلیس و یونان کار کرده است. وی به علت طراحی های هنری و نیز اجرای تئاتر و تولید فیلم درباره مردم فلسطین تاکنون چندین جایزه دریافت کرده است.

 
https://taghribnews.com/vdccepqsm2bq448.ala2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی