تاریخ انتشار۱۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 236725

راهپیمایی روز قدس و حمایت مسئولان و شخصیتها از فلسطین

تنا
راهپیمایان در سراسر کشور با سردادن شعارهای ضدصهیونیستی آزادی قدس شریف را خواستار شدند و فریاد مظلومیت ملت فلسطین و مظلومیت مردم بی‌دفاع یمن را به گوش جهانیان رساندند.
راهپیمایی روز قدس و حمایت مسئولان و شخصیتها از فلسطین
راهپیمایی روزجهانی قدس با حضور میلیونی مردم روزه‌دار در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.

این راهپیمایی در تهران و در دمای 41 درجه بالای صفر برگزار شد. در دیگر شهرهای ایران اسلامی از خطه سرسبز شمال و شهرهای جنوبی کشور با دمای بالای 50 درجه مردم به خیابانها آمدند و باردیگر با آرمان امام راحل (ه)
تجدید پیمان کردند و حمایت خودشان را از مردم مظلوم فلسطین و دیگر مظلومان سراسر جهان  فریاد زدند.

امروز و در یکی از روزهای داغ تابستان حضور چشمگیر و میلیونی مردم از همه نسلها نشان داد که مردم ایران اسلامی ثابت قدم در پای آرمان های انقلاب و امام ایستاده اند و همچون سالهای قبل با سردادن شعارهای ضدصهیونیستی آزادی قدس شریف را خواستارند.

راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس و همچنین رهایی 4 دیپلمات ربوده شده ایران از چنگال رژیم صهیونیستی خشم و انزجار خود را از رژیم اسرائیل اعلام کردند و فریاد مظلومیت ملت فلسطین و مظلومیت مردم بی‌دفاع یمن را به گوش جهانیان رساندند.

راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران همچنین پلاکاردهایی در محکومیت جنایات مشترک رژیم آل‌سعود، آل خلیفه و دولت‌های مرتجع منطقه علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

همپای مردم روزه دار مقامات و مسئولان کشوری و لشگری هم در راهپیمایی امروز حاضر شدند و حمایت خود را از آرمان
امام در دفاع از فلسطین و آزادی قدس شریف نشان دادند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که درچهارراه ولیعصر به جمع راهپیمایان تهرانی روزجهانی قدس پیوست با اشاره به وضعیت امروز منطقه و جهان اسلام گفت: تکفیری‌ها و حامیان آنها واقعیت دشمنی اسرائیل با جهان اسلام را فراموش کرده و حرکات و اقدامات خود را به جای اینکه به سمت این رژیم هدف بگیرند به سوی مسلمانان قرار داده‌اند و این یکی از بزرگترین خطراتی است که امروز نه تنها جهان اسلام بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند.
وی ادامه داد: مردم مسلمان و آزادیخواه جهان با حضور فعال در راهپیمایی روز قدس که میراث بزرگ امام خمینی (ره) است به دنبال این هستند که جلوی این سیاست‌های غلط و تغییر جهات را بگیرند و اجازه ندهند انحراف از واقعیت جهان اسلام را تهدید کند.
ظریف خاطرنشان کرد: هم رژیم صهیونیستی و هم گروه‌های تکفیری در واقع یک خطر هستند که هر دو از سمت قدرت‌های مشابه در سطح جهان و منطقه هدایت می‌شوند.


* امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران درباره پیام‌های این راهپیمایی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی و امت اسلام با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تلاش می‌کنند تا از ملت فلسطین حمایت کنند و نشان دهند که قدس قدرتی به نام جهان اسلام در حال شکل‌گیری است.
امیر پوردستان ادامه داد: پیامی که فرماندهی کل قوا فرمودند که ما 25 سال آینده شاهد وجود رژیم صهیونیستی نخواهیم بود با این حضور حماسی محقق می‌شود.

* اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم ایران همیشه تعیین‌کننده بوده است، به خصوص در روز قدس که به هر حال یکی از آرمان‌های مهم ملت ایران همیشه دفاع از ملت فلسطین بوده و هست.
وی تصریح‌کرد: در همین رابطه ملت ایران سعی کرده این حمایتی که از مردم مظلوم فلسطین و قدس عزیز داشته را یکبار در روز قدس اعلام کند و این آرمان هم حمایت از مظلومان و هم به صورت ویژه حمایت از مردم فلسطین است.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: قطعا در فضای بین‌المللی و منطقه که امروز برخی از گروه‌های افراطی و تکفیری که اعلام کارهای خودشان را با کشتار و با به آشوب کشیدن انجام می‌دهند ملت ایران در این میان با حمایت‌های فرهنگی ابراز می‌کند که از ملت فلسطین و مظلومان دنیا حمایت قاطع می‌کند.


* سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با حضور در جمع راهپیمایان روز قدس و در جمع خبرنگاران، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری را یک خطر واحد و در یک راستا عنوان کرد و گفت: هدف این‌ها مقابله با اسلام ناب محمدی است.
وی تصریح کرد: کشتن کودکان برای حامیان این رژیم که مدعی دموکراسی هستند هیچ معنایی ندارد و همه آنها یک هدف واحد یعنی از بین بردن اسلام ناب و حاکم کردن اسلام آمریکایی را دنبال می کنند.


* امیردریادار حبیبب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش هم با حضور در جمع راهپیبمایان روز قدس در تهران اظهار داشت: در نیروی دریایی امیدواریم امسال با برخی کشورهای منطقه و حتی کشورهای فرامنطقه‌ای رزمایش مشترک برپا کنیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: یگان‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش امنیت را برای آبراه‌ها و شناورهای کشورمان در آب‌های آزاد و بین‌المللی به صورت کامل تأمین کرده‌اند.


* حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه با حضور در جمع راهپیمایان با بیان اینکه در این روزها شاهد رسوایی بیش از پیش سازمان ملل در حمایت از رژیم نسل‌کش آل سعود هستیم، اظهار داشت: برخی کشورهای غربی به صورت رسمی از تروریست‌ها در منطقه با سلاح و تجهیزات حمایت می‌کنند.
اژه‌ای تصریح کرد: آنها به دنبال فراهم کردن زمینه آشتی میان کشورهای مرتجع با رژیم صهیونیستی هستند و اگر تصمیم امام (ره) در نام‌گذاری روز قدس نبود شاید بسیاری از مردم جهان از جنایات رژیم صهیونیستی آگاه نمی‌شدند.


* علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (جمعه) با حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران در جمع خبرنگاران به بیان اهمیت و علت نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس پرداخت و اظهار داشت: 38 سال پیش کسی تصور نمی‌کرد چرا آخرین جمعه ماه رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شده است اما امروز با توجه به شرایطی که در فلسطین و جهان عرب و جهان اسلام وجود دارد،‌حکایت آن تدبیر کاملا حساب شده و آن تصمیم درست بر همگان مشخص شده است.
وی افزود: امروز متأسفانه جهان اسلام با عملکرد تکفیری‌ها بین دو اسلام لیبرالی و اسلام تکفیری به شکلی قرار گرفته که حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین خودشان به حاشیه رفته است، وجود روز جهانی قدس با پرچم‌داری ایران اسلامی در این شرایط در واقع زنده کردن موضوع فلسطین و اولی ساختن مردم فلسطین در جهان اسلام است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انواع تلاش‌ها صورت گرفت تا موضوع فلسطین به حاشیه برده شود، تصریح کرد‌: در این شرایط تجمع مردم ایران اسلامی و بعضی کشورهای منطقه در روز جهانی قدس برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تلاشی است برای تداعی کردن موضوع فلسطین که باید مسئله اصلی جهان اسلام باشد.
ملل مسلمان باید بیدار شوند و بدانند فلسطین موضوع اصلی جهان اسلام است. از این جهت این مسئله اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، هم دفاع از فلسطین و هم منتقل کردن مسئله فلسطین به فهرست مسائل اسلام اهمیت دوچندان دارد.


* سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت فلسطین جزو مظلوم‌ترین ملل دنیا هستند و سال‌هاست که مورد سخت‌ترین ظلم‌ها واقع شدند.
وی افزود: استکبار و برخی کشورهای غربی به دنبال این هستند که با راه‌ انداختن جنگ‌های نیابتی و به وجود آ‌وردن داعش بحث فلسطین را به حاشیه کشانده و ذهن مردم جهان را منحرف کنند.


* بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه راهپیمایی یوم الله روز قدس در جمع خبرنگاران به تحریم‌های اخیر ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
وی افزود: آن چیزی که در برجام توافق شد مواردی بود که آمریکایی‌ها نسبت به لغو آن متعهد شده بودند و بحث موشکی ما جزو برجام نبوده است و این تحریم‌های جدید برخلاف پروتکلی است که به توافق 1+5 و ایران رسیده است.
نعمتی خاطرنشان کرد: همه هٌم و غم ما باید این باشد که در چارچوب برجام کارها را صورت دهیم اگر آمریکایی‌ها بخواهند بدعهدی کنند قطعا ما نیز باید اقدامات مناسب را اتخاذ کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روز قدس یک روز استراتژیک است گفت: روز قدس جزء روزهایی است که همه مسلمین از مظلومان دفاع می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در طول 15 و 16 سال اخیر سرویس‌های آمریکایی و صهیونیستی به دنبال این هستند که موضوعیت فلسطین را کمرنگ کنند و فضا را به سمتی ببرند تا حاشیه امن برای رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: مسلمین باید دست به دست هم بدهند و بیدار شوند و با همدلی و وحدت این فضای به وجود آمده را بشکنند و قطعا چنین راهپیمایی‌های می‌توانند بسیاری از نقشه‌های دشمن را بر هم بزند.


 
https://taghribnews.com/vdccieqip2bq1m8.ala2.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی