تاریخ انتشار۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 207853
آیت الله اراکی طی سخنانی در حوزه علمیه نظیریه اسلام آباد:

علما می توانند نقش مهمی در اتحاد جهان اسلام ایفا کنند/اگر علمای ایران و پاکستان با هم متحد شوند می توانند جهان اسلام را متحد کنند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دلسوز ترین افراد به سرنوشت جامعه اسلامی علما هستند، اظهار داشت: علما می توانند نقش مهمی در رهبری جامعه اسلامی و اتحاد جهان اسلام ایفا کنند.
علما می توانند نقش مهمی در اتحاد جهان اسلام ایفا کنند/اگر علمای ایران و پاکستان با هم متحد شوند می توانند جهان اسلام را متحد کنند
به گزارش خبرنگار تقریب از اسلام آباد، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در رأس هیئتی به پاکستان سفر کرده است، ظهر روز پنج شنبه به وقت محلی در بازدید از حوزه علمیه اهل سنت نظیریه اسلام آباد طی سخنانی با اشاره به آیه 9 سوره الصف «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»، اظهار داشت: خدای متعال دین اسلام را به وسیله رسول خاتم محمد مصطفی(ص) فرستاد تا جامعه بشر یک جامعه واحد و یکپارچه شود و عدل در این جامعه یکپارچه برقرار گردد.
 
وی افزود: این آیه کریمه دو تا از مهمترین تکالیف مسلمین را معین کرده است که مسلمین مکلف به این دو تکلیف مهم هستند تکلیف اول این است که اسلام حقیقی که عین عدل است را پیاده کنند و دوم، برای اینکه این عدل در سراسر جهان حکمفرما شود باید جامعه اسلامی متحد شود تا بتواند این عدل را در سراسر جهان گسترش دهد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: برای برقراری دین خدا در سراسر جهان، جامعه اسلامی باید واحد شود و اگر واحد شود تبدیل به برترین قدرت جهان می شود و آن وقت است که می تواند اسلام را در سراسر جهان پیاده کند، به همین دلیل است که دشمنان اسلام یعنی کشورهای غربی تلاش کرده اند که جامعه اسلامی را تقسیم و پاره پاره کنند برای نمونه آنها کشورعثمانی را به کشورهای کوچکتری نظیر لبنان، سوریه، فلسطین، ترکیه، عراق، اردن، عربستان و ... تقسیم کردند.
 
وی افزود: در شبه قاره نیز اکثریت با مسلمین بود و صدها سال مسلمانان بر این منطقه حکومت می کردند اما برای اینکه دشمنان قدرت مسلمین را از بین ببرند آنرا به کشورهای کوچکتری (هند، پاکستان، و بنگلادش) تقسیم کردند. مسلمین در هند در اقلیت قرار گرفتند و سپس هند و پاکستان را به جان هم انداختند و الان می بینیم که مسلمانان این منطقه ضعیف شده اند.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: الان هم دشمنان اسلام سعی دارند تا برخی کشورهای اسلامی نظیر عراق و یمن را تجزیه و به کشورهای کوچکتری تقسیم کنند تا قدرت مسلمین را کاهش دهند اینها همه از توطئه های دشمنان اسلام است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: مهمتریم وظیفه ما این است که در برابر این توطئه ها به ایستیم و کشور های اسلامی را به اتحاد با یکدیگر دعوت کنیم.
 
وی افزود: اگر پاکستان، ایران، افغانستان، ترکیه ، عراق و سایر کشور های اسلامی با هم متحد شوند و مثل کشورهای اروپایی یک اتحادیه واحد تشکیل دهند، به قدرت اول جهان تبدیل می شوند.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه نقش علما در زمینه ایجاد وحدت اساسی است، اظهار داشت: ما این آمادگی را داریم که رفت و آمدها میان حوزه های علمیه پاکستان و حوزه های علمیه ایران برقرار کنیم تا علما بیشتر با هم آشنا شوند زیرا دلسوز ترین جمعیت به حال جامعه اسلامی علما هستند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: علما می توانند نقش مهمی در رهبری جامعه اسلامی و اتحاد جهان اسلام ایفا کنند.
 
وی ابراز امیدواری کرد این سفر آغازگر همکاری فعال میان حوزه های علمیه پاکستان و ایران باشد و  اگر علمای ایران و پاکستان با هم متحد شوند می توانند جهان اسلام را متحد کنند.
 
آیت الله اراکی در پایان اظهار داشت: در قم سلسله نشست هایی با علمای شیعه و اهل سنت کشور های مختلف اسلامی برگزار می شود امیدوار هستیم در اینده شاهد حضور علمای پاکستان در ایران باشیم تا پیرامون مسائل جهان اسلامی و وحدت امت اسلامی با هم گفتگو و تبادل نظر کنیم.
 
لازم به ذکر است، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب جهت دیدار با علما، نخبگان و اندیشمندان پاکستان، صبح روز پنج شنبه در رأس هیئتی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده بود.
https://taghribnews.com/vdccpmqi12bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی