>> کنفرانس مطالعه و بیداری فرهنگی، افقهای ممکن با حضور آیت الله اراکی در بیروت برگزار شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۴
کد مطلب : 189656

کنفرانس " مطالعه و بیداری فرهنگی، افقهای ممکن" با حضور آیت الله اراکی در بیروت برگزار شد

انجمن فرهنگی لبنان کنفرانس" مطالعه و بیداری فرهنگی، افقهای ممکن" را با حضور فعالان دینی و سیاسی و گروهی از فعالان فرهنگی در ساختمان جمعیت ها، سالن سیدة الزهرا بیروت و در حوزه رسول اعظم(ص) برگزار کرد.
کنفرانس " مطالعه و بیداری فرهنگی، افقهای ممکن" با حضور آیت الله اراکی در بیروت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در مراسم افتتاحیه این کنفراس استاد "عماد هاشم" نماینده وزیر فرهنگ لبنان، ایراد سخن کرد، سپس آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب، طی سخنانی از تلاشهای این انجمن و خانم "عفاف الحکیم"رئیس آن قدردانی کرد و گفت: ما نیاز به مطالعاتی در راستای بیداری مردم داریم.

وی در ادامه به ذکر شرایط قاری و مقروء( خواننده و خوانده شده) پرداخت و گفت: خواننده دارای مقوماتی است و مطالعه عنصر تمایز است و تمایز فقط بین زشت و زیبا نیست، بلکه بین خوب و خوبتر نیز می باشد و این بحث مهمی است.

آیت الله اراکی با طرح سؤالی گفت: آیا جامعه ای می تواند بدون فرهنگ باشد؟ فرهنگ چه ساده باشد چه  پیشرفته، مجموعه ارزشهایی است که جامعه بر اساس آن شکل می گیرد و این جامعه، روابط را ایجاد می کند و بین بخشهای مختلف را پیوند می دهد.

وی تأکید کرد: فرهنگ از فطرت و خلقت الهی سرچشمه می گیرد  و این خلقت، انسان را بر مبنای مجموعه ای از ارزشها خلق کرده است؛ انسان در درون خود ذخیره ای دارد که بر اساس آن بین زشت و زیبا و خوب و خوبتر تمایز قائل می شود.

دبیر کل مجمع تقریب در ادامه به تشریح منابع اخلاقیاتی پرداخت که نمادی از میثاق پیامبران است و انسان باید به آن پایبند باشد.

وی افزود: خداوند به انسان قدرت تفکر و تشخیص و به عبارتی قدرت عقل و قلب داده است که انسان به وسیله آن می تواند به مدیریت کارهای خود بپردازد.
 
https://taghribnews.com/vdccpoqse2bq4e8.ala2.html
مرجع : تنا-بیروت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی