تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 263608
صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

مدیران انقلابی وکارآمد باید در سنگر مسئولیت قرار گیرند/ حضور مردم در انتخابات تعیین کننده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حضور ملت در انتخابات نشان می دهد این ملت نظام را به پیش می برند، گفت: باید مدیران انقلابی، کارآمد و شجاع در سنگرهای مسئولیت قرار گیرند.
مدیران انقلابی وکارآمد باید در سنگر مسئولیت قرار گیرند/ حضور مردم در انتخابات تعیین کننده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در نخستین نماز جمعه سال ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) در خطبه های اول نماز جمعه گفت: مسئله آمدن بهار و حیات دوباره زمین کلاس انسان شناسی است. خدا بهار را آورده و زمین مرده را زنده کرده است همانطور که روزی انسان مرده را زنده می کند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید دید دل انسان با چه چیزی زنده می شود ادامه داد: آمدن امام زمان باعث بهار دل است، فکرکردن از عوامل دیگری است که دل را زنده می کند، انسانی که فکر ندارد دل مرده است و از عوامل دیگری که دل را زنده می کند موعظه است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: موعظه تجدید حیات است از موعظه غفلت نکنید و از اهل دل سخن دل بشنوید تا قلبتان نمیرد.
 
وی گفت: قرآن زیاد بخوانید و با قرآن مانوس شوید که قرآن دل را زنده می کند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: یاد خدا، معاد و مبدا دو چیز مهم است که انسان نباید هیچ گاه از آن غافل باشد. قرآن می فرماید یاد خدا را فراموش نکنید و به یاد مرگ باشید.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: مالک ما خداست و ما هیچ کاره هستیم. رابطه ما با خدا طوری نیست که بتوان آن را تبیین کرد زیرا ذرات وجودی ما در قبضه خداست.
 
حجت الاسلام صدیقی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با گرامی داشت ولادت حضرت زهرا (س) گفت: عید نوروز را با نسیم علوی احیا کنیم تا همه جا بوی علی (ع) به مشام برسد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کفار دور ما را گرفتند، گفت: شبکه های مجازی و آسیب های اجتماعی خطر بزرگی هستند و حوزه های علمیه دارالشفا هستند که درمان انسان در آنجا صورت می گیرد.
 
وی گفت: به برکت خون شهدای ایران همه عطش دارند که این انقلاب را بشناسند و دشمنان شما بیشتر قران را تحقیق می کنند اما شما و فرزندانتان بیایید و بیشتر قرآن را بشناسید.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سال ۹۶ گفت: ایشان از مسائل مهم کشور با بصیرت درونی خود آگاهی دارند و با کارشناسان صحبت می کنند تیر دشمن را رصد کرده و موشک هایی که دشمن علیه ما آماده کرده است را می بینند.
 
وی ادامه داد: آنها ۸ سال جنگ علیه ما تحمیل کردند اما دیدند که ما قوی تر شدیم اما حالا تشخیص دادند که اگر بر مردم مشکل اقتصادی وارد کنند مردم از نظام دل می برند اما رهبر انقلاب به عنوان دیدبان بصیر انقلاب اسلامی، امسال نیز مسئله اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را سرلوحه کار مسئولان قرار دادند.
 
حجت الاسلام صدیقی گفت: ملت در روزهایی که باید میلیونی به خیابانها می آمدند، آمدند و در ۲۲ بهمن و روز قدس نشان دادند که به انقلاب وابسته هستند و عین حال پرفروغ تر از هرسال مسائل دینی خود را برگزار کردند.
 
وی ادامه داد: هدف دشمن ابتدا این است که القا کند ملت ایران و نظام اسلامی مشکلات غیر قابل حل دارند و اگر تحریم ادامه داشته باشد اینها توان ایستادگی ندارند. باید دید انقلاب در سی و چند سال آیا گرفتار رکود و پس رفت بوده است یا نه.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبری درخصوص مشکلات کشور گفت: ایشان همیشه می فرمایند باید اقدامات ملموس باشد چشم مردم ببیند کدام خلاء ها پرشده است.
 
وی افزود: طی ۴ دهه که از انقلاب گذشته مسئله آب، انرژی، پتروشیمی، دانشگاه ها  ظرفیت بنادر و امکانات تلفن و تلفن همراه نشان می دهد چرخ انقلاب رو به حرکت بوده است اما مشکلاتی که رهبری از آن یاد کردند از جمله آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی مسائلی است که باید حل شود. باقی ماندن این مشکلات بعد از ۴ دهه ضعف نظام نیست به دلیل مدیریت هاست که مشکلات هنوز ادامه دارد.
 
حجت الاسلام صدیقی گفت: باید مدیران انقلابی، کارآمد و شجاع در سنگرهای مسئولیت قرار گیرند هر جا مدیری متدین بوده و شجاعت داشته کار پیش رفته است.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: باید به ظرفیت های موجود توجه کرد و آنها را در مسیر درست خود قرار داد. 
 
صدیقی با اشاره به نیروی انسانی متخصص در کشور ادامه داد: ۵ میلیون دانش آموخته در انتظار کار هستند ما در کشور سند بالادستی و برنامه توسعه داریم که باید از آن ها استفاده کنیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یک برنامه دانش بنیان و مردم محور است. با داشتن این امکانات و نیروهای انسانی و معادنی که هنوز روی آن کار نشده است و نیز بهره گیری از اقتصاد مقاومتی می توان ایجاد اشتغال کرد.
 
وی گفت: اگر جنگ دولتی بود با شکست مواجه می شد اما مردم انقلاب کردند پس باید اقتصاد را هم به مردم سپرد.
 
صدیقی گفت: باید کانونی و کارشناسانی مشخص شوند تا در آنجا زمینه تولید کالاهای داخلی که به مراتب از کالاهای چینی با ارزش تر است فراهم شود و در عین حال مسئله مالیات، بانک ها و گمرک اصلاح شود تا تولید کننده داخلی قدرت رقابت با خارجی ها را داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه انتخابات برای ما یک رکن اساسی است، گفت: نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و در چارچوب دین روابط داخلی و بین المللی خود را تعیین می کند.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید مردم که صاحب انقلاب هستند همیشه صاحب کار باشند البته صاحب کاران مظلومی هستند که برخی مسئولان به خواسته آنها توجه نمی کنند.
 
حجت الاسلام صدیقی گفت: حضور مردم در انتخابات تعیین کننده است و نشان می دهد ملت نظام را به پیش می برند حضور ملت در انتخابات بعد هویتی این انقلاب را تحکیم می بخشد.
 
وی گفت: دنیا بنای نفوذ دارد و می خواهد کسانی که تحت نفوذ بیگانگان هستند انتخاب شوند کسانی که باور ندارند می توانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند و همیشه به لحاظ اقتصادی محتاج بیگانگان باشند.
 
حجت الاسلام صدیقی گفت: شما کسانی را در نظر بگیرید که توکل و تجارب کاری دارند. مانند شهید باکری و باقری که با این روحیه در جنگ حضور داشتند. بصیرت ملت همه جا کارساز بوده و در این انتخابات نیز اثر گذار خواهد بود.
 
وی  با بیان برخی توصیه ها به کاندیداها گفت: کاندیداها به مر قانون عمل کرده و به رای مردم تمکین کنند مثل سال ۸۸ نباشد که با بی حیایی در خیابان ها اردوکشی کنند. رقابت منطقی داشته باشند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: طبق فرمایش رهبری باید کاندیداها را رصد کرد که تحت نفوذ بیگانگان و نفوذ زور و زر نباشند.
 
حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: کسانی را باید انتخاب کنیم که توان مبارزه با فساد داشته  باشند از اطرافشان تا بقیه و دست همه را از فساد و دست اندازی در بیت المال کوتاه کنند.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئله تبعیض امروز از مهمترین مشکلات جامعه ماست باید فردی را انتخاب کنیم که مسئله تبعیض را از بین برده و فقر مردم را لمس کند اینطور نباشد که منتخب مردم در اشرافیت باشد و نداند یک طلبه و کارگر چگونه زندگی می کند.
 
https://taghribnews.com/vdccx1qi42bqee8.ala2.html
مرجع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی