تاریخ انتشار۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 166101

داعش از نگاه نمایندگان مجلس/داعش حربه ای علیه مقاومت است

گروه تکفیری داعش به عنوان یک گروه تروریستی در پس اقدامات غیر انسانی که در عراق و سوریه مرتکب شده دارای ابعادی دیگری است که طراحان این گروه آن را دنبال می کنند.
داعش از نگاه نمایندگان مجلس/داعش حربه ای علیه مقاومت است
تروریست های تکفیری داعش که از حمایت های برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردارند در خلال جنگ داخلی سوریه با جذب تروریست های چند ملیتی کسب قدرت کردند.

آنها ظرف بیش از یک ماه گذشته با استفاده از خلا قدرت که پس از انتخابات پارلمانی عراق ایجاد شده بود و همراهی نیروهای وفادار به حزب بعث ؛ هزاران نفر را یا به قتل رساندند یا از خانه و کاشانه خود آواره کردند. عملکرد دولت اسلامی عراق شام با توجه به اهمیت عراق به عنوان یک کشور برادر و همسایه مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

آنچه که از روز نخست در کلام نمایندگان دیده می شود این است که تشکیل دولت در بغداد و خروج از رکود سیاسی با عبور از نام ها و منفعت طلبی های حزبی کلید شکست تروریست های تکفیری می باشد. داعش عراق را به عنوان زیرساخت تشکیل خلافت موهوم خود در خاورمیانه می نگرد.

از سوی دیگر، در میان دیدگاه مجلس شورای اسلامی این موضوع محرز است که گروه تروریستی داعش برای پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی دامنه فعالیت خود را گسترش داده و جبهه مقاومت را در لبنان پس از سوریه به عنوان یک هدف کوتاه مدت در نظر دارند.

غربی ها با سلطه گری اختلاف افکنی میان امت اسلامی را با گروه های تکفیری دنبال می کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درباره زمینه های شکل گیری تروریسم تکفیری با انحراف بیداری اسلامی گفت: نتیجه سلطه گری غربی ها در منطقه این بوده که مردم بیشتر به دنبال هویت اسلامی و دموکراسی باشند البته آنها می خواهند در جوامع اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: یکی از اشکال های اختلافات فرقه ای این است که این موضوع به رفتار مسلحانه منجر شده است البته نقش خارجی ها مشخص است اما نمی توان گفت تمام اختلافات نیز ناشی از دخالت غربی ها است.

لاریجانی گفت: سلفی گری به عنوان یک فکر در دهه های قبلی وجود داشته که البته اگر این موضوع با حرکت تروریستی همراه شود خطرناک است و متأسفانه برخی کشورها به این مسئله دامن می زنند.

وی گفت: همان طور که به مسئله هسته ای توجه می شود باید به تئوری وحدت اسلامی که امام راحل تأکید داشتند نیز توجه شود و دوستانی که در نمایندگی های ایران در خارج از کشور هستند باید از تمامی ظرفیت های خود مثل رسانه استفاده کنند تا فضای غبارآلود فعلی تغییر کند.

رئیس نهاد قانونگذری با بیان اینکه برخورد تاکتیکی با تروریسم خطای استراتژیک است ادامه داد: آقای اوباما نگران کردها شده این در حالی است که در سوریه بسیاری از مردم مسیحی، علوی و کرد کشته شدند و او سکوت کرد که این نشان از تاکتیکی دوگانه در برخورد با مسائل است.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: مسائل عراق به دلیل همسایگی برای ما مهم است باید توجه داشت وجود گروه تندرو داعش و همچنین اختلافات سیاسی عراق در مسائل این کشور تأثیرگذار بوده این مسائل باعث شد که ایران به این کشور کمک کند البته اقدام آیت الله سیستانی نیز در موضوع عراق بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: در عراق رئیس مجلس و رئیس جمهور انتخاب شده اند و روز گذشته نیز از سوی شیعیان عراق شخصی برای نخست وزیری معرفی شد که این کار می تواند به ثبات در عراق منتهی شود.

طیف های سیاسی دولت جدید عراق را یاری کنند
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-عراق در تشریح وضعیت سیاسی عراق، گفت: معرفی حیدرالعبادی برای سمت نخست وزیری و تشکیل کابینه دولت عراق ، گام مثبت برای ایجاد وحدت ملی و ایجاد آرامش سیاسی است.

ناصر سودانی گفت: انتظار می رفت نخست وزیر سابق به دلیلی برتری چشم گیر به عنوان نخست وزیر پیشنهادی مطرح شود اما برای رفع هرگونه بهانه تراشی که معمولا در عرصه سیاسی به وفور دیده می شود ، نوری مالکی کنار گذاشته شد.

ناصر سودانی که اعتقاد به ایجاد فضای مناسب در عراق دارد،گفت: حکم صادر شده توسط فواد معصوم،رئیس جمهوری عراق را اکثر احزاب عراق توسط احزاب شیعه ، سنی و کرد تایید کرده اند و سیاستمداران عراقی باید به آن تمکین کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در قتل و کشتار مردم عراق گفت: طیف های سیاسی عراق باید با انسجام و همدلی دولت جدید عراق را تشکیل و اعضای آن را یاری کنند تا جبهه متحد و قدرتمندی در مقابل تروریست های تکفیری ایجاد شود.

این نماینده مجلس البته همچنین در مورد نقش پررنگ جریان های شیعه متذکر شد و گفت: مرجعیت شیعه و احزاب مختلف شیعه در حفظ امنیت و مواجه با بحران به وجود آمده نقش به سزایی داشته باشند. البته اگرچه نظرمجعیت به صورت شفاف بیان نشده است اما با توجه به اجماع نظر احزاب شیعه مبنی بر حمایت از نخست وزیر جید عراق قابل پیش بینی است.

حمله آمریکا به داعش صرفا یک ژست سیاسی است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقدامات آمریکا در مقابله با داعش اقداماتی محدود و صرفا برای گرفتن ژست سیاسی بوده و ارزش نظامی ندارد، گفت: آمریکا باید در برابر فشار افکار عمومی جهان پاسخی داشته باشند..

سید حسین نقوی حسینی ، با اشاره به سیاست جدید آمریکا برای حمله به داعش در عراق گفت:«بی تردید داعش محصول مشترک آمریکا، صهیونیست ها و برخی کشورهای عرب منطقه است، بنابراین آمریکایی ها هیچ زمان محصول خود را مورد حمله قرار نمی دهند.»

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه آمریکا برای حمله به داعش تنها یک ادعا است، افزود: «آمریکا باید در برابر فشار افکار عمومی جهان پاسخی داشته باشند.»

وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا اقداماتی محدود و تنها برای گرفتن ژست سیاسی مقابله با داعش بوده و ارزش نظامی ندارد، ادامه داد:«آمریکا تنها زمانی وارد میدان می شود که منافعش در خطر باشد در غیر این صورت اسلام، بشریت، و مردم و یکپارچگی دولت عراق برایش اهمیت ندارد.»

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه داعش محصولی یک روزه نیست، ادامه داد:«سالهاست که شاهد عملیات های تروریستی و جنایات و آدم کشی این گروه های افراطی وسلفی در کشورهای مختلف هستیم، حتی یک ماه است که داعش در عراق دست به جنایات می زند اما در این مدت خبری از آمریکا نبود.»

وی با بیان اینکه برای حل بحران عراق باید در سه سطح اقداماتی را انجام داد، توضیح داد:« اولین و مهمترین راه این است که گروه های مختلف عراقی و علما با یکدیگر هماهنگ و منسجم شده کمک کنند علاوه بر انتخاب هر چه سریعتر نخست، دولت مرکزی با کمک نیروهای مردمی به مقابله با گروه های تروریستی بپردازد.»

نقوی حسینی تصریح کرد:«راه کار دوم نیز این است که کشورهای همسایه که از خطر داعش برای سایر کشورها آگاه بوده و در معرض خطر آن هستند دست به دست هم داده و به دولت عراق برای مقابله با این گروه تروریستی کمک کنند.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به عنوان راهکار دوم نهاد ها و مراجع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر ومدعی مبارزه با تروریسم باید برای مبارزه با داعش اقدام کنند، تصریح کرد: شورای امنیت و مجمع عمومی و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند باید در مقابل قتل عام زنان و کودکان در عراق عکس العمل نشان دهند.»

وحدت تنها راه‌حل بحران عراق است
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه حمله آمریکا به مواضع داعش در «چند روز اخیر، نمایشی و تنها یک بازی رسانه‌ای است، گفت: تنها راه برای نجات عراق از بحران اتحاد میان گروه‌های مذهبی و سیاسی است تا به صورت یکپارچه با تروریست‌ها مقابله کنند. »

وحید احمدی ، با اشاره به حمله ارتش هوایی آمریکا به مواضع داعش در چند روز اخیر، گفت: «این اقدامات آمریکا تنها جنبه نمایشی داشته و این کشور با تحرکات اخیراش به‌دنبال انحراف افکار عمومی است.»

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه داعش دست‌پروده و محصول سیاست‌های آمریکا است، افزود‌: «در حمایت آمریکا و غرب از گروه های تروریستی به‌ویژه داعش هیچ تردیدی نیست، به طوری که در خاطرات هیلاری کلینتون به وضوح به برنامه آمریکا برای تشکیل داعش اشاره شده است.»

وی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در حمایت از گروه تروریستی داعش، گفت:« آمریکایی‌ها همواره به‌دنبال تضعیف کشورهای اسلامی به‌ویژه عراق هستند، از این‌رو شاهد هستیم که بعد از دوران حکومت صدام حسین، عراق مدام درگیری جنگ و بحران بوده است.»

احمدی ادامه داد:«از طرف دیگر به نظر من در شرایط کنونی و در این مقطع آمریکایی‌ها هیچ تمایلی به حمله داعش به مناطق کردنشین و مناطق نفت‌خیر ندارند و این موضوع هم شاید یکی از دلایل حمله ارتش آمریکا به مواضع داعش باشد، زیرا آمریکا و غرب منافع خود را در این منطقه در خطر دید.»

وی با انتقاد از رویکرد دو گانه آمریکا و غرب در حمایت از اقلیت‌های دینی در سوریه و عراق، افزود:‌» قطعا سیاست‌ها و رویکرد آمریکا در قبال کشورها تنها بر اساس منافع این کشور در آن مناطق تعیین می‌شود، به طوری که شاهد هستیم که آمریکا در سوریه با وجود کشتار مسیحیان نه تنها هیچ اقدامی انجام نداد بلکه از تروریست‌ها حمایت کرد، اما چون در عراق دارای منافع بسیار بالایی است به سرعت و به بهانه کشتار اقلیت دینی به داعش حمله می‌کند.»

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم وحدت میان شیعیان، سنی‌ها و کردها در عراق تأکید کرد و گفت:«قطعا تنها راه برای نجات عراق از بحران اتحاد میان این گروه‌ها است تا به صورت یکپارچه با تروریست‌ها مقابله کنند.»

بی تفاوتی آنکارا مقابل داعش برای ترکیه گران تمام می شود
نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – ترکیه،گفت: «تروریست های تکفیری داعش به موضوع فرامرزی برای همه مسلمین و حتی دیگر ملت ها تبدیل شده است که مرتبط به یک نفر یا حتی گروه نیست.»

روح الله بیگی ئیلانلو گفت: «داعش یک گروه کاملا تکفیری و افراطی است . هرکس که ذره ای پایبند به اسلام و آموزه های قرآنی باشد تمام قد مقابل داعش می ایستد.»

وی گفت:«امروز مقابله با داعش مقابله با تمامیت کفر است. مبارزه با داعش مبارزه با تمام کج اندیشی هااست. اشاره به لزوم یاری رساندن مسلمانان به یکدیگر است برای جنگ با داعش است.»

درهمین حال،حمایت های پنهان شاهزاده های افراطی سعودی به همراه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از تروریست های تکفیری داعش در جریان نبرد داخلی سوریه و همچنین فعالیت های این گروه در عراق موضوعی کاملا واضح است. دراین میان موضوع ترکیه که هم مرز با سوریه است ظرف ۳سال جنگ داخلی سوریه و موضع گیری های خصمانه آنکارا در مقابل بشار اسد موضوعی قابل تامل می باشد.

گفت: «اگر امروز ترکیه یا هرکشور مسلمان دیگری در برابر این موضوع مشخص نکند فردا داعشی ها یقه همین افراد بی تفاوت را می گیرد.»

وی با برجسته دانستن توطئه گسترش نبردها داعش گفت: «این که برخی گمان می کنند داعش تنها در عراق به فعالیت خود ادامه خواهد داد یک توهم است. داعش می خواهد همه اسلام را به خاک و خون کشانند و ترکیه هم از اهداف بعدی آنها است.»

هدف تکفیری‌ها از تهاجم به لبنان تضعیف قدرت تصاعدی حزب‌الله است
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه هدف تکفیری‌ها مستهلک کردن انرژی‌های درونی جهان اسلام است، گفت: «هدف تکفیری‌ها از تهاجم به لبنان تضعیف قدرت رو به افزایش حزب‌الله است.»

احمد شوهانی ، با تاکید بر اینکه هدف اصلی هجمه تکفیری‌ها به کشور لبنان تضعیف و منزوی کردن حزب‌الله است، تصریح کرد:«تکفیری‌ها از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غربی-عربی و عبری امروز در قالب یک پیکره یعنی " داعش" فعالیت می‌کنند و هدف عمده آنها نیز مقابله با کشورهای عضو جبهه مقاومت است.»

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی افزود:« تکفیری‌ها پس از تخریب زیر ساخت‌های کشور سوریه که از حلقه‌های اصلی جریان مقاومت در برابر غرب و رژیم صهیونیستی است امروز به سراغ عراق و لبنان رفته است.»

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با بیان اینکه هدف تکفیری‌ها از تهاجم به لبنان تضعیف قدرت تصاعدی حزب‌الله است، ادامه داد:« حزب الله لبنان با الهام گیری از آرمان‌های انقلاب اسلامی توانست ظرف چند سال به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شود، قدرتی که امروز بدل به کابوس صهیونیست‌ها شده است.»

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه امروز ارتباط تکفیری‌ها با استکبار آشکار شده است، گفت: «تنها پیروز آتشی که تکفیری‌ها در جهان اسلام برافروخته اند رژیم صهیونیستی است چرا که وقتی کشورهای اسلامی درگیر معضل داعش شوند، صهیونیست‌ها نیز با خیالی آسوده به اهداف خود نائل خواهند شد.»

داعش از اختلافات سیاسی در عراق و لبنان به نفع رژیم صهیونیستی بهره برداری می کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درهم تنیدگی اتقاقات منطقه گفت: «داعش دست پرورده سرویس های امنیتی آمریکا و عربستان می باشد که اهداف رژیم صهیونیستی را به عنوان نیروی پیاده نظام دنبال می کند.»

نقوی حسینی در ادامه گفت: «تروریست های تکفیری به دنبال آشوب و درگیری در لبنان هستند،زیرا این کشور مرکز نیروهای مقاومت می باشد و هر التهابی منافع رژیم صهیونیستی را تامین می کند.»

وی در تشریح اقدامات نیروهای تکفیری با برجسته دانستن استراتژی اختلاف سازی برای تضعیف جریان مقاومت گفت : «لبنان به دلیل درگیری و نزاع گروه های مختلف به نوعی کمای سیاسی مبتلا شده است و از فقدان یک دولت منسجم رنج می برد.»

در این میان،آن چه می توان خطرناک تر از تحولات عرسال باشد این است که به طور رسمی و طی یک خونریزی تمام عیار مرزها از بین بروند و استقلال لبنان زیر سوال برود و منطقه ای که از موصل آغاز شده براساس نقشه سیاه داعش تا قلب لبنان ادامه یابد. جایی که ممکن است جنگ قومیتی هم شعله ور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با پیش کشیدن موضوع داعش در عراق و تشابه وضعیت بغداد با بیروت گفت: «تروریست های تکفیری با استفاده از اختلافات سیاسی احزاب عراقی و درست زمانی که این کشور آماده تشکیل دولت پس از انتخابات بود با همراهی نیروهای مزدور بعثی اقدام تشکیل خلافت موهوم خود کردند و در پی آن هزاران نفر را قتل عام کردند.»

وی برای خروج عراق از بحران تروریسم داعش گفت: «خوشبختانه رئیس مجلس و رئیس جمهوری انتخاب شده اند و نوبت به انتخاب مقام نخست وزیری رسیده است که با نظر رهبریت شیعه در نجف قابل تحقق است.»

نقوی حسینی با اشاره حمله هواپیماهای آمریکایی به مواضع داعش گفت: «غربی ها با نام حقوق بشر و دفاع از اقوام به دنبال منافع خود هستند؛آنها اگر نگران وضعیت حقوق بشر و سلاخی شدن انسان های بیگانه بودند باید زمانی که شیعیان توسط داعش قتل عام می شدند تجهیزات کمکی در اختیار ارتش عراق قرار می دادند.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:« بحران عراق از سه جهت قابل پیگیری است. اولا گروه های عراقی در داخل باید با اتحاد نظر و عبور از نام ها منفعت ملی را در نظر گرفته و به یک اجماع نظر برسند.»

سرکرده های داعش دست پرورده های اسرائیل هستند
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با بیان اینکه ملت عراق باید بداند عوامل و رهبران داعش دست پرورده رژیم صهیونیستی هستند، گفت:«اسناد و اطلاعاتی نشان می دهد که سرکرده های داعش در اردوگاه های نظامی اسرائیل تحت آموزش قرار گرفتند.»

مهدی دواتگری،با بیان اینکه اولین گام برای بهبود وضعیت فعلی عراق تشکیل دولت ملی است، گفت: «باید بدانیم که حضور داعش در عراق بهانه ای برای تجزیه آن است.»

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجزیه عراق مساوی است با متلاشی شدن حاکمیت ملی این کشور، افزود:«بعد از برگزاری انتخابات پارلمان عراق در ۱۰ اردیبهشت ماه، بین دولتمردان و سیاست مداران اختافاتی بر سر شکل گیری دولت بوجود آمد که این اختلافات زمینه مساعدی برای طمع دشمنان این ملت و اسلام به خصوص گروهک تروریستی داعش بود.»

وی با بیان اینکه ملت عراق باید بداند عوامل و رهبران داعش دست پرورده رژیم صهیونیستی هستند، ادامه داد: «اسناد و اطلاعاتی نشان می دهد که سرکرده های داعش در اردوگاه های نظامی اسرائیل تحت آموزش قرار گرفتند.»

دواتگری بابیان اینکه رژیم صهیونیستی و غرب هیچ گاه وجود دولت های قوی مثل جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه را در برابر رژیم صهیونیستی بر نمی تابند، تصریح کرد:«همه نقشه ها و اقدامات صورت گرفته علیه این کشورها، در راستای متلاشی کردن وحدت امت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست حارجی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر کشور عراق در یک شرایط حساس تاریخی و سیاسی به سر می برد، تصریح کرد:« اگر ملت عراق از شرایط حساس خود آگاه باشد متوجه خواهد شد که این گروه تروریستی به هیچ وجه دلسوز ملت عراق نبوده و تنها در پی تقویت جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه و در بین امت اسلامی است.»

پایگاه اینجرلیک نباید مکانی برای آموزش اعضای داعش شود
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه ترکیه نباید خود را هزینه زیاده‌خواهی‌های غرب کند، گفت: «کشورهای غربی درصدد ایجاد اختلاف بین کشورهای جهان اسلام اند و در این بین حکام کشورهای اسلامی باید بیش از پیش هوشیار باشند.»

وحید احمدی با اشاره به افشای گزارشاتی مبنی بر آموزش عناصر داعش در پایگاه اینجرلیک ترکیه، گفت:« دولت ترکیه و شخص اردوغان با همیاری استکبار در حمایت و پشتیبانی نظامی از تروریست‌های داعش از محبوبیت خود در جهان اسلام می‌کاهد.»

نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین و دینور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ هوشیاری دولت ترکیه، افزود: «دولت اردوغان پس از دولت‌های ضعیف در ترکیه به روی کار آمد و با توجه به شعار عدالت و توسعه و همچنین تاکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی محبوبیت ویژه‌ای در جهان اسلام پیدا کرد.»

عضو فراکسیون روحانیون مجلس نهم گفت:« متاسفانه اقدامات اخیرتر دولت اردوغان مثل اجازه دادن به آمریکایی‌ها برای نصب سامانه دفاع ضد موشکی " پاتریوت" و کمک نظامی به تروریست‌های داعش و لحن خصمانه ترکیه نسبت به سوریه و عراق، از محبوبیت این دولت در میان مسلمانان کاست.»

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: «در جنگ اخیر صهیونیست‌ها با غزه، اردوغان موضع‌گیری‌های مثبتی به طرفداری از غزه ارائه داده ولی همزمانی این مواضع با حمایت ترکیه از تروریست‌های داعش مسئله‌ای متناقض است.»

تخریب مقبره پیامبران از سوی داعش پروژه‌ای صهیونیستی است
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه تخریب مقبره‌های پیامبران در عراق از سوی داعش، پروژه‌ای صهیونیستی است، گفت: «برای تروریست‌ها کشتار مردم سنی و شیعی هیچ تفاوتی ندارد.»

احمد شوهانی با اشاره اقدامات گروه تروریستی داعش در تخریب مقبره سه تن از پیامبران در عراق، گفت:«این گونه اقدامات اوج جهالت و ذلالت این گروه تروریستی را می‌رساند و نشان می‌دهد که اعضای این گروه برای هیچ یک ادیان اللهی ارزش قائل نیستند.»

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای داعش، کشتار مردم سنی و شیعی هیچ تفاوتی ندارد، افزود:«اقدامات داعش در چند سال اخیر نشان می‌دهد که عملکرد این افراد هیچ انطباقی با دین اسلام ندارند و سرکردگان این گروه تروریستی با تکیه بر شعائر دینی به‌دنبال پیش‌برد اهداف خود هستند.»

وی با تأکید بر اینکه تخریب مقبره‌ها صحابه حضرت محمد(ص) و مرقدهای پیامبران پروژه‌ای صهیونیستی است، تصریح کرد:«نتیجه این‌گونه اقدامات تروریست‌ها تنها تضعیف جایگاه اسلام است و صهیونیست‌ها با حمایت همه جانبه از تروریست‌ها به‌دنبال نمایش اسلامی خشن در دنیا هستند.»

شوهانی ادامه داد:« داعش در شرایط کنونی تنها به ابزاری برای سازمان‌های جاسوسی تبدیل شده و قطعا در آینده‌ای نزدیک کشورهای غربی این گروه تروریستی را نابود می‌کنند.»

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم مقابله همه جانبه کشورهای اسلامی با اقدامات اسلام‌ستیزانه داعش تأکید کرد و گفت: «پاکسازی داعش از عراق از سوی ارتش این کشور مقداری زمان‌بر است اما به طور حتم در آینده شاهد نابودی این گروه تروریستی در این کشور خواهیم بود.»

عناصر تروریست و تکفیری در ادامه تخریب مرقد، بارگاهها و مقبره‌ها مرقد پیامبران شیث، یونس، دانیال و جرجیس نبی (ع) را در عراق تخریب کردند.

مبارزه با تروریست هایی که تفکرشان تغییر کرده سخت است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه العالم گفت: « استفاده آمریکا از گروه های تروریستی در جهت مقاصد خودش در برخی کشورها یک اشتباه استراتژیک است، به دلیل اینکه وقتی تفکر تروریستی در فردی نهادینه شود تغیر دادن آنها دشوار است و همان ها بر علیه اهداف آمریکایی ها اقدام می‌کنند.»

وی ادامه داد:« سابقه برخی رهبران داعش در عراق مشخص شده بنابراین باید با این گروه های تندرو مقابله کرد البته افق داعش سیاه است و آنها حداکثر توانشان را نشان داده اند و قدرت عملیاتی آنها بالا نیست.»

رئیس مجلس درباره وضعیت عراق گفت: تردیدی نیست که ایران مستمراً در حال رایزنی برای برقراری آرامش در عراق است .وی در این زمینه ادامه داد:«عراق تجربه موفقی از دموکراسی در منطقه است، بعد از فجایع صدام در عراق و جنگ های طولانی در این کشور مردم در حال ساخت یک حکومت همراه با دموکراسی بودند که تروریست ها موافق این مهم نیستند.»

لاریجانی تصریح کرد: «هدف ایران برقراری حکومت وحدت ملی با حضور کردها، سنی ها و شیعیان در عراق است که البته بر پایه قانون اساسی این کشور باشد.»

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: اگر مردم و ساختار درونی عراق براساس قانون اساسی این کشور کسی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کند آن شخص مورد حمایت ایران خواهد بود.وی ادامه داد:« اگر دولت آینده عراق فراگیر و معقول از تمام جهات باشد مشکلات امنیتی کشور حل می شود البته پروسه سیاسی نیز به تأمین امنیت کمک می کند.»

تغییر نخست وزیر در عراق به داعش فرصت بازسازی می دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه عراق برای مبارزه و مقابله با داعش و خطراتش به نخست وزیری قدرتمند نیاز دارد، گفت: «تغییر نخست وزیر در عراق به داعشی ها فرصت بازسازی مجدد می دهد.»

عباسعلی منصوری آرانی ، با اشاره به وضعیت و بحران موجود در عراق و نحوه خروج از این بحران، گفت: «ادامه این وضعیت بحرانی عراق را در یک سراشیبی قرار می‌دهد، بنابراین لازم است بین آنها یک همدلی بوجود آید.»

نماینده مردم آران بیدگل و کاشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتدا باید شیعیان به یک وحدت نظر برسند و سپس بین اهل تسنن و شعیان نشست هایی برگزار شود، افزود:« برای خروج از این وضعیت خطرناک علاوه بر تشکیل مجلس عراق، رئیس مجلس و رئیس جمهور نیز باید بر مبنای توافقنامه ای که داشتند انتخاب شوند.»

وی با بیان اینکه عراقی ها خود باید تصمیم بگیرند که چه کسی سکان امور کشور را بر عهده بگیرد، ادامه داد:« عراق برای مبارزه و مقابله با داعش و خطراتش به نخست وزیری قدرتمند نیاز دارد.»

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نوری مالکی با این صحنه ها آشناست، تصریح کرد:« تغییر نخست وزیر در عراق به داعشی ها فرصت بازسازی مجدد می دهد.»

وی با بیان اینکه عراقی ها خود باید تصمیم بگیرند که چه کسی سکان امور کشور را بر عهده بگیرد، ادامه داد: «عراق برای مبارزه و مقابله با داعش و خطراتش به نخست وزیری قدرتمند نیاز دارد.»

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در عراق اولویت باید سرکوب نیروهای داعش باشد، توضیح داد:« حضور داعش در عراق برای سه گروه اهل تسنن، کردها و شیعیان و هم برای اروپایی ها خطرناک است، و آقای نوری مالکی در این زمینه مناسب عمل کرده است.»
https://taghribnews.com/vdccxeqss2bqes8.ala2.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی