تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۹
کد مطلب : 252600
سازمان ملل:

حدود 3 میلیون سوری از نقص عضو رنج می برند

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که در جنگ پنج ساله سوریه 2 میلیون و 800 هزار سوری به دلیل درگیری ها در این کشور دچار نقص عضو شده اند.
حدود 3 میلیون سوری از نقص عضو رنج می برند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین افزود: هر ماه 30 هزار سوری دچار صدمات روانی ناشی از درگیری ها در این کشور می شوند و 2 میلیون و 800 هزار نفر نیز دچار معلولیت دائمی هستند.

در ادامه گزارش آمده است: حدود هفت میلیون کودک بی بضاعت در سوریه وجود دارند،‌ از سوی دیگر 1 میلیون و 700 هزار کودک دیگر از آموزش محروم هستند و پیش بینی می شود که یک میلیون و 400 هزارنفر دیگر نیز مدرسه را ترک کنند؛ یک سوم مدارس کشور سوریه نیز در نتیجه درگیری ها در این کشور تعطیل شده است.

در ادامه گزارش دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد آمده است: 13میلیون و 500 هزار نفر در سوریه به کمک های انسانی نیاز دارند که 5 میلیون و 800 هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می دهند و یک میلیون نفر نیز در محاصره هستند.

در ادامه این گزارش تأکید شده است که 3 میلیون و 900 هزار نفر از مردم سوریه نیز در مناطق صعب العبور زندگی می کنند که کمک رسانی به آنها با مشکلات زیادی روبروست؛ 3 میلیون و 600 هزار نفر دیگر نیز خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به دیگر مناطق سوریه عزیمت کرده اند.

این گزارش در ادامه می افزاید: نیمی از مردم سوریه از آغاز درگیری ها در سال 2011 میلادی خانه و کاشانه خود را ترک کرده و 85 درصد از مردم سوریه نیز زیر خط فقر قرار دارند و از سوی دیگر 4 میلیون و 300 هزار سوری نیازمند تنها یک پناهگاه هستند.

در ادامه این گزارش، شمار پناهجویان سوری در ترکیه بالغ بر دو میلیون و 740 هزار نفر اعلام شده است.

 
https://taghribnews.com/vdccxiqix2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی