تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 38346

تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت در غرب کشور

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان بر تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت و ارتقای علمی روحانیون و طلاب غرب کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت الاسلام "محمد حسینی شاهرودی" در دیدار با روحانیون، طلاب و کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج، اظهار داشت: مركز بزرگ اسلامي غرب كشور دستاوردهاي عظيمي در طول ۳۰ سال عمر با بركتش در خدمت‌ رساني همه جانبه به جامعه شريف روحانيت منطقه كردستان داشته است.

وی افزود: امروزه جايگاه مركز بزرگ اسلامي غرب كشور در خدمت ‌رساني به روحانيون و طلاب اهل سنت و همچنين تربيت و آموزش طلاب آشنا به علوم روز دنيا بسيار قابل توجه و موثر است. 

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بر تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت در غرب کشور و ارتقای علمی طلاب و روحانیون منطقه برای پاسخگویی هرچه بیشتر به نسل جوان تأکید کرد و افزود: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یکی از اولویت های اصلی خویش را در راستای تقویت علمی و حمایت از طلاب و روحانیون اهل سنت منطقه غرب کشور قرار داده و در این مسیر تمام توان خویش را به کار خواهیم برد. 

وی افزود: جامعه روحانیت کشور نه تنها به مردم مسلمان ایران در طول تاریخ خدمات شایان توجهی را ارائه داده است ند بلکه مسلمانان جهان در کشورهای مختلف نیز از علم درایت جامعه روحانیت ایران اسلامی اعم از اهل سنت و اهل تشیع بهره های بسیاری برده اند و در این برهه زمانی نیز باید با تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت و ارتقای علم و آگاهی روحانیون اهل سنت کشور در مسیر پاسخگوی هر چه بهتر و بیشتر آنان به اهل سنت کشور و حتی کشورهای همسایه و منطقه نیز گام برداریم. 

امام جمعه موقت سنندج نیز در این نشست بر ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولان در راستای حمایت از طلاب و روحانیون استان تأکید کرد. 

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در این نشست، اظهار داشت: روحانیون اهل سنت کردستانی همواره در مسیر نشر آموزه های دینی و دفاع از آرمان های والای نظام مقدس اسلامی و منویات داهیانه رهبری انقلاب از اقشار پیشرو جامعه بوده و در این مسیر نیز شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و تا آخرین لحظات عمر خویش نیز از احکام و آرمان های اسلامی و مبانی شرعی و آموزه های نظام اسلامی دفاع خواهند کرد. 

مدیر اجرایی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این دیدار، تصریح کرد: روحانیون اهل سنت ایران اسلامی و غرب کشور با جانفشانی و ایثار مثال زدنی خویش اسطوره‌ هاي مظلوميت و صلابت در طول دوران انقلاب اسلامي بوده‌ اند و استان كردستان در طول انقلاب اسلامي ۸۵ روحاني اهل سنت را تقديم ارزش‌هاي اسلامي كرده كه نوع شهادت هر كدام از اين شهيدان جليل‌القدر نشان از تاثيرگذاري آنان بر مردم دارد. 

حجت الاسلام احمدعلی بهاری افزود: با توجه به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تشكيل شوراي برنامه‌ ريزي مدارس علوم ديني، برنامه‌ هاي موثري به منظور ارتقاي سطح علمي روحانيون و طلاب استان در زمينه پاسخگويي به نيازهاي جوانان با توجه به برنامه ريزي‌ هاي گسترده دشمنان در ترويج افكار سلفي و وهابي پيش ‌بيني شده است.
https://taghribnews.com/vdcd9s0s.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

مامدكلشي نزاد
جاداردبخاطرتمهيدات والاي جناب اقاي شاهرودي جهت جلوگيري ومقابله باترفندهاي دشمنان اسلام صميمانه تقديروتشكرنمايم اجركم عندالله.