تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 205117
قاضی عسکر در دیدار با رئيس‌ بعثه‌ حج برونئي‌:

ايجاد وحدت بين جوامع اسلامي از ظرفيت هاي مهم حج بشمارمي رود

حاج عبدالله رئيس بَعثه حج بُرونئي و هيئت همراه در ديداربا حجت الا سلام والمسلمين قاضي عسكرنماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ضمن ابراز همدري با همه آسيب‌ديدگان و مجروحان حادثه اخيرمكه ، جان باختن تعدادي از حجاج كشورمان را در حرم امن الهي و در موسم حج ابراهيمي تسليت گفت.
ايجاد وحدت بين جوامع اسلامي از ظرفيت هاي مهم حج بشمارمي رود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حاج عبدالله رئيس بعثه حج برونئي و هيئت همراه عصر روز گذشته باحضور دربعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه با حجت الا سلام والمسلمين قاضي عسكرنماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديداروگفتگوكردند.
 
در اين ديداركه چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري نيز حضور داشتند حاج عبدالله در باره نحوه فعاليت هيئت حج برونئي ، تعداد زائران كشورش و خدمات ارائه شده به آنها درحج تمتع امسال گزارشي بيان كرد و ضمن ابراز همدري با همه آسيب‌ديدگان و مجروحان حادثه اخيرمكه ، جان باختن تعدادي از حجاج كشورمان را در حرم امن الهي و در موسم حج ابراهيمي تسليت گفت.
 
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرهم ديدار با برادران ايماني درحج را از بركات اين سفرنوراني دانست و با اشاره به اينكه ايجاد وحدت بين جوامع اسلامي از ظرفيت هاي مهم حج بشمارمي رود گفت يكي از زيبائي هاي حج ، جمع شدن همه مسلمين با هرمذهب و عقيده اي درجوار بيت الله الحرام ودست دردست يكديگر قرار دادن و به نمايش در آوردن اقتدار مسلمانان است.
 
نماينده ولي فقيه افزود درحج پيروان مذاهب مختلف اسلامي در صفوف به هم فشرده نماز جماعت كنار هم ايستاده و به سوي يك قبله نماز مي خوانند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكرايجاد تحول روحي و اخلاقي در مسلمانان را يكي ديگر از زيبايي هاي حج دانست وگفت جمهوري اسلامي ايران درتلاش است تا با آموزش هاي لازم ، حجاج ايراني را براي دستيابي به تحول روحي و اخلاقي و نيز همكاري جهت وحدت و همدلي امت اسلامي آماده سازد.
 
در اين ديدار طرفين از توسعه روابط دوكشور دربخش هاي مختلف حوزه حج استقبال كردند و رئيس بعثه حج برونئي ابراز تمايل كرد كه كارشناسان كشورش با نحوه فعاليت ها و خدمات جمهوري اسلامي ايران به حجاج بيشتر آشنا شوند.
 
رايزني در باره فتنه تندروها و متطرفين يكي ديگر از محورهاي اين ديدار بود و سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه به اسم اسلام مسلمانان شيعه وسني را تكفير مي كنند اظهار داشت: متاسفانه در برخي كشورها افراد بيگناه را در مقابل چشم جهانيان سر مي برند، خانه ها يشان را به آتش مي كشند و زنانشان را به اسم برده مي فروشند تا چهره اسلام را مشوش كنند.
 
وي تاكيد كرد مسلمانان درحج مي توانند دست در دست يكديگر در مورد راهكار مقابله با فتنه ها يي كه جهان اسلام رادربرگرفته است مشورت كنند .
 
وي افزود گروهاي تندرو كه بخشي از خاك عراق از جمله موصل را اشغال كرده اند بيش از چهارصد روحاني اهل سنت را به قتل رساندند و همگان بايد تلاش كنند تا اين گونه فتنه ها از ملل مسلمان دور شود.
 
درپايان اين ديدار سرپرست حجاج ايراني از رئيس بعثه حج برونئي براي سفر به جمهوري اسلامي ايران دعوت كرد و دو طرف ابراز اميدواري كردند تبادل هيئت هاي بين دو كشور به گسترش همكاري ها در حوزه حج ، نزديكي مردم و همكاري دو دولت منجر شود.
https://taghribnews.com/vdcdfk0x5yt0zf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی