تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 280385

خروج ۱۰ هزار غیرنظامی عراقی از تلعفر

وزارت مهاجرت و آوارگان عراقی اعلام کرد که در طول ۲ هفته گذشته ۱۰ هزار غیرنظامی عراقی از شهر تلعفر آواره شده اند و نیروهای این وزارت خانه آنها را در اردوگاه ها اسکان داده اند.
خروج ۱۰ هزار غیرنظامی عراقی از تلعفر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت مهاجرت و آوارگان عراق اعلام کرد که آمادگی کامل برای استقبال و اسکان آوارگان عراقی که با آغاز عملیات آزادسازی تلعفر از این شهر خارج می شوند را دارد.

"جاسم محمد الجاف" وزیر مهاجرت و آوارگان عراقی اعلام کرد که این وزارت خانه شرایط لازم را مهیا کرده  و تیم های میدانی خود را برای استقبال از آوارگان عراقی و اسکان آنها به حالت آماده باش در آورده است.

الجاف تأکید کرد که وزارت و کمیته عالی امداد رسانی به آوارگان عراقی این آمادگی را دارند تا نیازهای خانواده های عراقی در اردوگاه های اختصاص یافته برای آنها را فراهم کنند.

وی افزود: تیم های میدانی وزرات مهاجرت آوارگان در طول ۲ هفته گذشته از بیش از ۱۰ هزار آواره عراقی از تلعفر استقبال کرده اند که اکثر آنها در اردوگاه هایی در جنوب موصل و اردوگاه الحاج علی و حمام العلیل اسکان داده شده اند و شماری از آنها هم به بخش شرقی موصل منتقل شده اند.

روز گذشته به دستور حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی، عملیات آزادسازی شهر تلعفر که یکی از آخرین پایگاه های تروریست های داعش در عراق به شمار می رود، آغاز شد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdjz0xkyt0js6.2a2y.html
مرجع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی