تاریخ انتشار۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 257796
رييس سازمان فرهنگ:

گروه‌های افراط‌گرایی به نام اسلام در جهان ظلم مي‌كنند/ آگاهي‌بخشي و غفلت‌زدايي، رسالت اصلي دانشگاه است

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در كميسيون «ظرفيت‌هاي علمي ايران و جهان عرب براي تعامل و گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي» در دانشگاه شهيد بهشتي، گفت: آگاهي‌بخشي و غفلت‌زدايي، رسالت اصلي دانشگاه است.
گروه‌های افراط‌گرایی به نام اسلام در جهان ظلم مي‌كنند/ آگاهي‌بخشي و غفلت‌زدايي، رسالت اصلي دانشگاه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مراسم افتتاحیه كميسيون «ظرفيت‌هاي علمي ايران و جهان عرب براي تعامل و گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي»، صبح امروز (3 بهمن‌ماه) در مركز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي (سالن پروين اعتصامي) برگزار شد.
 
در اين مراسم رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ضمن اشاره به نظريه اريك فروم، فيلسوف آلماني، گفت: انسان هميشه فكر مي‌‌كند كه «داشتن» مي‌تواند جاي «بودن» را بگيرد، به همين دليل زمانيكه چيزي ندارد، ناراحت است و هنگامي كه به آن خواسته‌اش مي‌رسد باز هم ناراحت است. وي كتابي دارد به نام «داشتن يا بودن». در اين كتاب عنوان مي‌كند؛ انسان نخستين به دنبال «بودن» بود؛ اينكه عادل باشد، صلح‌جو باشد، خوش‌رفتار باشد و ... اما انسان امروز به دنبال «داشتن» است. داشتن ثروت، مدرك و قدرت.
  
وي افزود: در دعاهاي ما هر جا كه سخن از علم شده، علم نافع طلب شده است. علم نافع علمي است كه منجر به شدن مي‌شود و اخلاق ما را تغيير دهد و ما را به باور مي‌رساند؛ صرف علم نمي‌تواند كافي باشد و بايد جرقه‌اي از ناحيه‌اي وجود داشته باشد تا نافع شود كه آن جرقه هم از ناحيه خداوند متعال است. همچون نيروي جاذبه زمين كه توسط نيوتن كشف شد.
 
ابراهيمي‌تركمان ادامه داد: در طول تاريخ از اين تعداد افراد كه توانستند با علم نافع و با آرا و عقايد خودشان جوامع را تغيير دهند، زياد بوده است چه بسا هم در جهان عرب شاهد اين تعداد افراد انديشمند بوده‌ايم.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سخنان خود، به روايتي از غزالي مبني بر اينكه غفلت مي‌تواند انسان را به نابودي بكشاند، اشاره كرد و گفت: براي بيدار كردن انسان غافل دليل نمي‌خواهيم، علت مي‌خواهيم.
 
وي به جهان در قرن 21 كه دارای تکنولوژی جدیدی است، اشاره كرد و گفت: بشر در قرن 21 غافل از آنکه در کنار تکنولوژی، اخلاق نباشد، دچار جهالت می‌شود، زیرا انسان جاهل مدرن از تکنولوژی استفاده می‌کند و خطر آن برای همگان بسیار خواهد بود، همچون خلق گروه‌های افراط‌گرایی که دچار غفلت شده‌اند و به نام اسلام در سطح جهان ظلم مي‌كنند.
 
ابراهيمي‌تركمان بر ضرورت تحكيم و تقويت همكاري‌هاي في مابين ايران و جهان تأكيد كرد و گفت: پدران ما بدون وجود تجهيزات لازم و پيشرفته روابط علمي و فرهنگي في مابين را تقويت مي‌كردند، اما ما با در اختيار داشتن تكنولوژ‌ي‌هاي متعدد همان سطح از روابط را داريم.
  
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در پايان سخنان خود، ضمن اشاره به برگزاري اجلاس گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و جهان عرب طي روزهاي دوم تا چهارم بهمن‌ماه، اظهار اميدواري كرد تا ماحاصل اين دور از گفت‌وگوها، منجر به دوستي و ارتباطات عميق‌تر في مابين را به دنبال داشته باشد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdn50x9yt0k56.2a2y.html
مرجع : سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی