تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۳
کد مطلب : 180197
نخست وزير عراق در نشست داووس

باسردار سليماني در تعامل هستيم و براي او احترام زيادي قائليم

حيدرالعبادي : نمی توانم انکار کنم که ايرانيها بسیار مفید بودند ؛ آنها هم اکنون نیز به ما کمک می کنند . تعامل با سردار سليماني را انکار نمی کنم و براي او و تشکیلات ایران احترام قائلم .
باسردار سليماني در تعامل هستيم و براي او احترام زيادي قائليم


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) نخست وزیر عراق در نشست داووس ، با ارزيابي مثبت از نقش ایران در مبارزه با داعش درعراق  گفت: ایرانی ها در مراحل نخست که داعش نیروهایش را به عراق گسیل کرده بود، به ما کمک کردند . آنان هم به بغداد و هم به نیروهای کرد کمک و در  ارسال سلاح و مهمات بسیار سریع عمل کردند .

حيدرالعبادي افزود : نمی توانم انکار کنم که ايرانيها بسیار مفید بودند ؛ آنها هم اکنون نیز به ما کمک می کنند ولی باید روی این مساله تاکید کنم که حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک ایران حضور ندارد و حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک ما نمی جنگد. پیشتر نیز حضور نداشتند.

وی درباره حضور سردار سلیمانی گفت وی یک مقام نظامی ایرانی است و من تعامل با وی را انکار نمی کنم. ما با این مرد در تعامل بودیم و بسیار برای وی و تشکیلات ایران احترام قائلیم.

العبادی درباره اوضاع سوریه هم گفت با توجه به اوضاع جاری، من بدبین هستم زیرا نمی توانم طرحی را برای نجات مردم غیر نظامی ببینم. اگر این جنگ در سوریه ادامه یابد، هر کاری که بشود آسیب زدن به سوریه، آوارگی بیشتر و کشتار بیشتر غیر نظامیان است که باید متوقف شود.

او افزود : برای من جای شگفتی است که کسانی در منطقه که این جنگ را شروع کردند، دیگر قادر به متوقف کردنش نیستند.  باید این درگیری ها متوقف شود تا بعد از آن گفتگو را شروع کنیم. ادامه این جنگ به معنی ادامه قربانی کردن مردم سوریه است.

وی تاکید کرد ما به صورتی بسیار جدی در تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی برای سوریه هستیم.


https://taghribnews.com/vdcdnz0f5yt0jf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی