تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 181934

رسانه های جهانی و انقلاب اسلامی

توجه وحمایت گسترده و رو به افزایش مردم مسلمان در کشورهای مختلف از انقلاب اسلامی نشان دهنده اصالت و مردمی بودن این انقلاب وکم اثری تبلیغات سنگین ضد انقلاب در جهان است.
رسانه های جهانی و انقلاب اسلامی
اگر مبدأ شکل گیری رسانه‌های مسلط غربی موجود را نیمه قرن نوزده میلادی بدانیم تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آنها تنها انقلاب اکتبر روسیه را به عنوان یک جریان قوی غیر متحد تجربه کرده بودند زمانی که انقلاب روسیه پیروز شد خبرگزاری‌های بزرگ وبرخی نشریات معروف حدود ۷۰ (هفتاد) سال از فعالیتشان می‌گذشت و در ادامه با بکارگیری ایستگاه‌های رادیویی و سپس تلویزیونی در مقابله با آن کوشیدند با این همه (روسیه) شوروی در دو جنگ جهانی اول ودوم متحد کشورهای غربی بود ودر مجموعه متفقین قرار داشت و با وجود بسیاری از اختلافات سیاسی ورقابت‌هایی که بین بلوک غرب و شرق بود، این دو قطب مشابهت‌هایی از بابت پایه قراردادن اقتصاد و مخالفت یا بی توجهی به مذهب داشتند لذا رقابت ها بطور عمده بر سر تسلط بیشتر بر مناطق مختلف جهان وتقسیم منافع بود.
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران رسانه‌های غربی با پدیده عظیم مردمی همراه با تفکر وآرمان‌های اسلامی مواجه می‌شوند که چندان شناخت دقیقی از آنها ندارند جریانی که تأکید بر استقلال و بازگشت به هویت فرهنگی خود داشت و اسلامی را تبلیغ می‌کرد با تفکرات جهانی که قرابتی با دیدگاه های غربی وآرمان‌های اعلام شده آنان نداشت.
ایران به عنوان مرکز انقلاب تا قبل از آن متحد و پایگاهی برای غرب محسوب می‌شد و اینک بدلیل سیاست‌های تاریخی غرب و استمرار دخالت‌های آنها در امور داخلی حرکت و آرمان‌های ‌ضد غربی را در پیش گرفته بود در چنین شرایطی رسانه‌های پرقدرتی که بویژه بعد از جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین بر جریان اطلاعاتی و رسانه‌ای جهان مسلط شده بودند و تجربة بیش از ۱۲۰ سال فعالیت را باخود همراه داشتند و کاملاً در کار خود و رهبری جریان اخبار و اطلاعات جهانی ورزیده شده بودند، در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند.
آنها بیش از پیش به امکانات جدید، گستره چاپ و انتشار همزمان، تغذیه هزاران رسانه در گوشه و کنار جهان شیوه‌ها وترفندهای پیچیده تأثیرگذار بر افکار عمومی مردم مجهز شده بودند.
رسانه‌های مسلط غربی از ابتدای انقلاب اسلامی در سطح جهانی نه تنها انعکاس دهنده صادقی برای اخبار وتحولات انقلاب نبودند، بلکه بسیاری از واقعیت‌ها را قلب کردند ترویج اسلام هراسی در فضای رسانه‌ای غرب وجامعه جهانی سالهاست که به یک امر رایج تبدیل شده است اینک آنها هر روز از جریان منحرف وغیرانسانی داعش با عنوان دولت اسلامی یاد می‌کنند جریانی که بطور قطع شکل گیری آن توسط وتحت نظر غربی‌ها صورت گرفته است. قبلاً نیز نظیر چنین رفتارهایی همواره در مقابل اسلام وانقلاب اسلامی قرار داشته است.
با همه آنچه که گفته شد و با وجود مخالفت‌ها، موانع و بی‌مهری‌هایی که نسبت به انقلاب اسلامی در سطح جهانی صورت گرفته است و سرمایه گذاری ‌هایی که غربی‌ها رسماً در حوزه رسانه برای مقابله با انقلاب اسلامی انجام داده‌اند توجه وحمایت گسترده و رو به افزایش مردم مسلمان در کشورهای مختلف از انقلاب اسلامی نشان دهنده اصالت و مردمی بودن این انقلاب وکم اثری تبلیغات سنگین ضد انقلاب در جهان است.
در طول ۳۶ سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد اکثر رسانه‌های داخلی و تعداد اندکی از رسانه‌های خارجی به رسالت حرفه‌ای و صداقت در پیام رسانی به مردم عمل کرده‌اند گرچه در مقابل بوق و کرنای رسانه‌ها و تبلیغات مسلط جهانی توانی کمتر و صدایی ضعیف تر داشته‌اند با این همه امروز پهنه گسترده ای از جغرافیای سیاسی جهان و صدها میلیون مردم خسته از فریب‌های تبلیغات جهانی به آرمان‌های انسانی وارزش های اسلامی انقلاب توجه دارند و خود هرکدام رسانه‌ای اصیل وامین برای انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌روند.
سعید فانیان
https://taghribnews.com/vdcdsf0foyt0jn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی