تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 249128

هشدار سازمان ملل در مورد خطرات زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای سمی در موصل

برنامه محیط زیست ملل متحد در مورد خسارت های زیست محیطی ناشی از آتش زدن تأسیسات نفتی و کارخانه ها توسط تروریست همزمان با شروع عملیات بازپس گیری موصل از اشغال گروه تروریستی داعش هشدار داد.
هشدار سازمان ملل در مورد خطرات زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای سمی در موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برنامه محیط زیست ملل متحد با صدور بیانیه ای عنوان کرد: بعد از شروع عملیات نظامی برای بازپس گیری موصل، 19 حلقه چاه نفت شعله ور شده و مخزن های گاز دی اکسید کربن در تأسیسات صنعتی آتش زده شده که این اقدام ها منجر به تشکیل توده های ابری بزرگ سمی شده است.

تروریست های داعش که از دو سال پیش شهر موصل مرکز استان الانبار را اشغال کردند، با روشن کردن آتش در تلاش بودند مانع از تبادل سینگنال های ماهواره ای و حملات هوایی شوند.

برنامه محیط زیست سازمان ملل در بیانیه خود به مشکلات شدید تنفسی ناشی از استنشاق گازهای سمی و بیماری های تنفسی اشاره کرد و افزود: بیش از هزار نفر اواخر هفته گذشته در مناطق قیاره، اجحاله و مخمور از میادین نفتی و گوگرد در معرض گازهای سمی قرار گرفتند.

در ادامه بیانیه آمده است: برنامه محیط زیست سازمان ملل در مورد انتشارهای گازهای سمی ناشی از آتش سوری وارد عمل شد و فعالیت کارشناسان مواد خطرناک و تهدیدآمیز را تسهیل کرد و آنها مشورت های فنی در مورد برخورد با انتشار گازهای سمی ناشی از آتش سوری را ارائه دادند.

"عبدالرحیم الشمری" نماینده پارلمان عراق هم چهارشنبه گذشته در بیانیه ای در قبال آتش زدن چاه های نفت توسط داعش و بمباران کارخانه گوگرد توسط آمریکایی ها و آلودگی های زیست محیطی گسترده ای که در منطقه ایجاد شده، واکنش نشان داده و در مورد وقوع یک فاجعه انسانی سخن هشدار داد.
 
https://taghribnews.com/vdcdxn0xjyt0of6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی