تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : 246509

لاوروف: کناره گیری اسد شرط هیچیک از توافق ها نبوده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت کناره گیری بشار اسد از قدرت، شرط هیچ یک از توافقات صورت گرفته، نبوده است.
لاوروف: کناره گیری اسد شرط هیچیک از توافق ها نبوده است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت:کناره گیری بشار اسد از قدرت، شرط هیچ یک از توافقات صورت گرفته، نبوده است.

وی افزود: روسیه می داند آمریکا از همان اول هم در پی آن نبود تا جبهه النصره را از گروههای مخالف میانه رو در سوریه جدا کند. بعید نمی دانیم که آمریکا قصد داشته باشد از جبهه النصره به عنوان بخشی از طرح در سوریه استفاده کند. توافق روسیه - آمریکا درباره آتش بس در سوریه همچنان به قوت خود باقی است. نمی خواهیم بار دیگر فریب بخوریم و از آمریکا می خواهیم درباره نقشه مواضع جبهه تروریستی النصره هماهنگی کند تا همکاری ادامه یابد.

وزیر خارجه روسیه گفت این کشور از سلاحهای ممنوعه در سوریه استفاده نمی کند.

لاوروف گفت مخالفان نیروهایشان را از جاده کاستلو در حلب که - در توافق به آن صحه گذاشته شده بود - خارج نکرده اند. به دلیل تداوم تهدید تروریست ها، ارسال کمک ها از طریق جاده کاستلو در سوریه ممکن نیست.

وزیر خارجه روسیه گفت آمریکا درخواست کرده است امروز جمعه گفتگوی تلفنی جدید بین وزیران دو کشور برقرار شود.

وی اعلام کرد، امروز درباره ضرورت جدا کردن گروههای میانه رو و تندرو در سوریه با جان کری ، همتای آمریکایی خود، گفتگو می کند.

وزیر خارجه روسیه گفت مسکو همه تدابیر لازم را اتخاذ کرده است تا غیر نظامیان در سوریه آسیب نبینند. به جای جداسازی تروریست ها در سوریه ، ما شاهد پیوستن گروههای بیشتری به جبهه النصره هستیم.
وی افزود  با جان کری همتای آمریکایی خود درباره جداسازی مخالفان میانه رو در سوریه از جبهه النصره گفتگو خواهد کرد.  هیچ دلیلی برای تاخیر در کار جداسازی تروریست ها از مخالفان میانه رو در سوریه وجود ندارد. اظهارات مقامات آمریکایی درباره حملات احتمالی به روسیه به سبب اقدامات این کشور در سوریه غیرقابل قبول است.  
لاوروف تاکید کرد گفت به سبب تهدید تروریست ها، از جاده کاستلو در سوریه نمی توان برای رساندن کمک های بشردوستانه به حلب استفاده کرد.
وزیر خارجه روسیه گفت  توافق آتش بس با آمریکا در سوریه هنوز پابرجاست.
https://taghribnews.com/vdcdz90xnyt0ok6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی