تاریخ انتشار۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۴
کد مطلب : 277704
رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

​تقریب باید در اندیشه و وحدت در عمل و رفتار مطرح شود

تنا - استان آذربایجان غربی
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تقریب باید در اندیشه و وحدت در عمل و رفتار مطرح شود.
​تقریب باید در اندیشه و وحدت در عمل و رفتار مطرح شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، آیت الله محمدعلی تسخیری شامگاه روز گذشته در جشنواره بین المللی شعر رضوی اظهار داشت: تقریب در زمینه تفکر است، فکرها را نمی شود واحد کرد، وحدت در فکر نداریم و نمی توان صحبت واحد داشت ولی می توان نزدیک هم فکر کرد و یعنی بیشتر روی مشترکات حرف زد.

وی افزود: تقریب مسلمانان یک منطق قرآنی و اسلامی است، هرچند لفظ تقریب در قرآن نیامده است ولی تمام اصول، ریشه ها و واژه های تقریب را اسلام دقیقا اعلام کرده است.

آیت الله تسخیری تصریح کرد:  با تکیه بر مشترکاتی که میان مذاهب اسلامی وجود دارد می توان تقریب بین ادیان و مذاهب اسلامی را ایجاد کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام اضافه کرد: باید همه مسلمانان جهان وحدت عملی داشته باشند و انسجام فکری خود را حفظ کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تقریب مقدمه وحدت است، اظهار داشت: هرچه تفکر به یکدیگر نزدیک شود دل ها نزدیک و رفتارها منسجم تر می شود.

وی با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت است، یادآور شد: تقریب حول عقلانیت، محصول گفت و گوی منطقی، آزادی اجتماعی و اخوت است.

آیت الله تسخیری یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (قدس سره) در اغلب بیانات و پیام ها و یا دیدارهای خود با علما و یا مقامات اسلامی، همواره از مسأله تقریب و ضرورت وحدت مسلمین سخن می گفتند، پس از رحلت ایشان، با اقدام قابل تقدیر حضرت آیت الله العظمی  خامنه ای (حفظه الله) و تأسیس «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی»، گام بزرگ و ارزشمندی در این راستا برداشته شد که به یاری حق تاکنون آثار مثبت بسیاری در کل جهان اسلام داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این مراسم گفت: وجود مبارک امام رضا (ع) بزرگترین نعمت الهی برای مردم ایران اسلامی هستند که باید با شکرگزاری به درگاه خداوند به دلیل این نعمت بزرگ، در شناساندن و تبیین زندگی آن امام همام با استفاده از هنرهای مختلف به ویژه شعر کوشا باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جشنواره گفت: امسال برای دوازدهمین بار ارومیه میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی است.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی ادامه داد: ۳۷۱ اثر داخلی و۴۴ اثر خارجی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که امسال شرکت کنندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه، عراق و آذربایجان در این جشنواره حضور دارند.

وی اظهارداشت: همزمان با برپایی این جشنواره نمایشگاه عکس رضوی در شهرهای خوی و ارومیه دایر و از دانشنامه خادمان امام رضا (ع) در سه جلد هم رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: همچنین در این جشنواره شاعران استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، قم، مشهد و فارس از کشورمان در این جشنواره شرکت کرده اند.

 در اختتامیه جشنواره از هفت اثر برگزیده در بخش داخلی و سه اثر منتخب در بخش بین المللی تقدیر و تجلیل شد.
https://taghribnews.com/vdce7f8wejh8ffi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی