تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 211508
آیت الله اراکی در همایش ملی اربعین:

اربعین نمودی از انرژی متولد شده در صحرای کربلاست/ وحدت گرای یکی از ویژگی های انرژی قیام امام حسین(ع) است

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اربعین نمودی از انرژی رها شده ای است که متولد صحرای کربلا است که در بدنه تاریخ جریان یافته و امروز بیشتر از هر زمان دیگری این انرژی شکوفا تر شده است.
اربعین نمودی از انرژی متولد شده در صحرای کربلاست/ وحدت گرای یکی از ویژگی های انرژی قیام امام حسین(ع) است
 به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز چهارشنبه طی سخنانی در همایش ملی "اربعین؛ ظرفیت های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم اربعین حسینی" با بیان اینکه مسئله اربعین حسینی یک نمود از انرژی عظیم اجتماعی تولید شده در صحرای است، اظهار داشت: این انرژی عظیم تولید شده در صحرای کربلا توانست تاریخ را به حرکت درآورد و تا تاریخ را به نقطه مطلوب نرساند، باز نمی ایستد.
 
وی افزود: اربعین نمودی از انرژی رها شده ای است که متولد صحرای کربلا است که در بدنه تاریخ جریان یافته و امروز بیشتر از هر زمان دیگری این انرژی شکوفا تر شده است و به تدریج به آن نقطه هدف خود نزدیکتر می شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه در اینجا به دو نکته اشاره می کنم، اظهار داشت: اولا، جامعه شناسی اسلامی همانگونه که در جهان آفرینش جایی برای اتفاق و حادثه نیست در جامعه بشر نیز جایی برای چنین پدیده ای وجود ندارد یعنی در جامعه بشر هیچ حادثه و اتفاقی بدون حساب و بدون نظم نیست.
 
وی افزود: جامعه بشر یک جریان پویا و متحرک است و این جریان متحرک طبق نظم حرکت می کند لذا هر حادثه ای که در این جریان رخ می دهد بر اساس یک نظم و حساب شکل می گیرد.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: دوم اینکه این حرکت، حرکت هدف داری است یعنی حرکت جامعه بشر بر مبنای نظمی که خدای متعال برای جهان آفرینش مقدر فرموده است به برقراری عدل منجر می شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه قطعا مستضعفان حاکمان جهان خواهند شد، اظهار داشت: جامعه جهانی مستضعفان که یک جامعه عدل است بر روی کره زمین حاکم خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه حرکت جامعه، حرکتی پویا است و به یک نقطه هدف خواهد رسید، اظهار داشت: این حرکت نیاز به یک انرژی دارد تا این انرژی جامعه بشر را به نقطه هدف برساند و این انرژی همان انرژی قیام حسینی است، همانطور که امام صادق (ع) می فرماید: شهادت امام حسین منشأ تولید یک انرژی فعال در دل مؤمنین شد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه این انرژی که امام حسین(ع) در جامعه بشر به وجود آورد از عجایب تاریخ بشر است، افزود: این انرژی به حرکت درآورنده تاریخ به نقطه هدف است و تا به آن نقطه هدف نرسد آرام نمی نشیند.
 
وی افزود: این انرژی تنها در پیاده روی اربعین جلوه نکرده است بلکه این انرژی تمام جامعه بشر را به حرکت در آورده است. امروز خیابان های کشورهای اروپایی و آمریکا شاهد عزاداری و سینه زنی برای سید الشهداء است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به ویژگی های انرژی و حرارت قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: اولین ویژگی انرژی قیام امام حسین این است که انرژی جهت داری است و رها شده و بدون هدف نیست یعنی مردم را به سمت سید الشهداء و شعار قیام عاشورا می کشاند.
 
آیت الله اراکی افزود: ویژگی دوم انرژی قیام امام حسین این است که این انرژی، انرژی وحدت گرا است یعنی انرژی های ارزش دار جامعه را یکدست می کند که اربعین یکی از نمود های یک دست سازی انرژی های جامعه است.
 
وی افزود: ویژگی سوم این است که این انرژی، انرژی بسیج کننده تمام استعداد های انسانی است یعنی یک انرژی عادی نیست که حرکت زایی این انرژی در یک محدوده متوقف شود  بلکه این انرژی انگیزه ای را به وجود می آورد که فرد را تا رسیدن به هدف با خود می برد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه امروز جریان بسیار خطرناکی وجود دارد که در صدد نفوذ در انرژی هدفدار حسینی است، اظهار داشت: این جریان سه هدف اصلی را در سه مرحله دنبال می کند. این جریان در اولین مرحله با کارآیی این انرژی مبارزه می کند تا این انرژی را از هدف و جهتی که دارد باز بدارد و کارآیی آنرا خنثی کند.
 
وی افزود: این جریان تلاش دارد تا عزاداری ها و پیاده روی را از اهداف حسینی دور کند یعنی رابطه این جنبش اجتماعی را با اهداف حسینی قطع کند که بیشترین هدف آن ایران و مراسم حسینی در ایران است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: دومین کاری که این جریان نفوذی انجام می دهد این است که مراسم عزاداری حسینی را از حالت وحدت گرایی به تفرقه آفرینی تبدیل کند و تلاش می کند آن چیزی که موجب تفرقه می شود را ترویج کند.
 
وی افزود: در مرحله سوم که خطرناک ترین مرحله است تلاش می کند تا از این انرژی در جهت ضد اهداف آن استفاده می کند و با نفوذ در هیئت ها از جریان حسینی علیه قیام امام حسین استفاده می کند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان ابراز امیدواری کرد: که اولا تحلیل خوبی از قیام امام حسین(ع) داشته باشیم و با بصیرت به قیام حسینی بپردازیم و به وظایف خود در قبال آن عمل کنیم.
https://taghribnews.com/vdce7z8wvjh8zni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی