تاریخ انتشار۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۱
کد مطلب : 253575

دبیرکل جدید سازمان ملل سوگند یاد کرد

"آنتونیو گوترش"، دبیرکل جدید سازمان ملل که از اولین روز سال 2017 میلادی، سکان هدایت این نهاد را بر عهده می‌گیرد، در مجمع عمومی سازمان ملل سوگند یاد کرد.
دبیرکل جدید سازمان ملل سوگند یاد کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "آنتونیو گوترش" در سخنان خود در سازمان ملل پس از تعارفات معمول با بان کی مون، دبیرکل فعلی این سازمان، به سراغ واقعیات موجود جهان رفت و گفت: بی‌ثباتی روزافزون است. مردم برخی کشورها در مقیاسی بی‌سابقه، به فرار از کاشانه خود مجبور شده‌اند. تروریسم بین‌الملل، مشکل اصلی امروز است.
 
وی ادامه داد: بسیاری از مردم جهان، اعتماد خود به کشورهایشان را از دست داده‌اند؛ آنها اعتماد به موسسات بین‌المللی و از جمله سازمان ملل متحد را نیز از دست داده‌اند. سازمان ملل باید آماده پذیرش تغییر باشد.
 
دبیرکل جدید سازمان ملل، اشکال کار را در ساختار سازمان ملل دانست و گفت: به خاطر همین مشکلات ساختاری است که سازمان ملل مثلاً نمی‌تواند از قربانیان خشونت‌های جنسی که باید تحت حمایت این سازمان باشند، حمایت کند.
 
پیش از گوترش، «بان کی‌مون» دبیرکل فعلی سازمان ملل که هفته‌های آخر کار در این سمت را می‌گذراند، در سخنانی از نقش سازمان ملل در مبارزه با خشونت و تغییرات آب و هوایی تقدیر کرد.
بان کی مون اول ژانویه سال 2017 (12 دی 95)، جای خود را به جانشینش گوترش خواهد داد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcefx8wnjh8nni.b9bj.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی