تاریخ انتشار۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 294156
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

​کمک رسانی مردم ایران به بازماندگان زلزله یک حرکت انقلابی است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: کمک رسانی مردم ایران به بازماندگان زلزله کرمانشاه یک حرکت انقلابی است که اتحاد مسلمانان را به نمایش گذاشت.
​کمک رسانی مردم ایران به بازماندگان زلزله یک حرکت انقلابی است
ماموستا عبدالقادر بیضاوی عصر امروز در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت جانباختگان زلزله کرمانشاه در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی وظیفه دارند در قبال بلا و مصیبتی که هموطنان ما در استان کرمانشاه به آن مبتلا شده اند بی تفاوت نباشند و نسبت به کمک مادی و معنوی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه زلزله در کرمانشاه بسیار گسترده بوده و صدها روستا را نابود کرده است، افزود: وخامت عظیم است و برای بازسازی واحدها و مراکز آموزشی و درمانی میلیاردها تومان نیاز است لذا برای جبران خسارات وارده بسیج عمومی نیاز است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در عین حال با بیان اینکه مردم آذربایجان غربی اعم از شیعه و سنی کمک های شایانی به بازماندگان زلزله اهدا کردند، تصریح کرد: کمک‌های خوبی هم از طرف ملت و هم از طرف مسئولان و نیروهای مسلح برای زلزله زدگان کرمانشاه در حال انجام است که جای تقدیر دارد.

بیضاوی در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت وحدت بخش حضرت محمد (ص) خاطرنشان کرد: این پیامبر الهی مایه آرامش و اتحاد جمعی مردم ومسلمین بود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: متاسفانه با رحلت حضرت رسول(ص)، مسلمانان از وجود مقدس آن حضرت  بی بهره شدند که در سایه نبود آن حضرت، قرآن و احادیث پیامبر می تواند هدایتگر مسیر درست مسلمین باشد.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید با ایمان و اعتقاد راسخ به راه پیامبر اکرم (ص) از قرآن و سنت پیامبر مرسل و ختمی مرتبت استفاده و به دستورات قرآنی عمل کنند.

مسوول دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت آذربایجان غربی هم در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) تحمل مشکلات دنیوی و اخروی را نداشتند و اگر مومنان و حتی غیرمومنان با مشکلی مواجه می شدند درصدد رفع آن برمی آمدند و تمام هم و غمشان این بود که هیچ مسلمانی با مشکلی مواجه نشود.

عسگر فعال آذر افزود: در زلزله کرمانشاه نیز بخشی از امت اسلامی با مشکل مواجه شدند که جامعه ایران اسلامی نشان دادند مثل همیشه در صحنه هستند.

وی با بیان اینکه حضور زیبا و چشمگیر امت اسلامی در اقصی نقاط کشور به اوج خود رسیده است، افزود: در جریان کمک رسانی به بازماندگان زلزله کرمانشاه در بین مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران مسابقه خدمتی به وجود آمده است که این بسیار قابل توجه است چه بسا باید تلاش شود این مسابقه در تمام مسائل و مشکلات مردم وجود داشته باشد.

فعال آذر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بهترین اسوه و پیشوا برای مومنان پیامبر اعظم (ص) است، مهربانی و رئوف بودن پیامبر از نکات مهم و ویژگی اخلاقی وی بود که سبب شد خیلی از افراد آن زمان به اسلام روی آورند.
https://taghribnews.com/vdcene8wpjh8ozi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی