تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۴
کد مطلب : 257850

حمله نیروهای یمنی به پایگاه های نظامی عربستان در جیزان

نیروهای یمنی طی یک سلسله عملیات، چندین پایگاه نظامی عربستان را در منطقۀ جیزان هدف قرار دادند.
حمله نیروهای یمنی به پایگاه های نظامی عربستان در جیزان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه المسیره، ارتش یمن با پشتیبانی نیروهای مردمی، روز یکشنبه پایگاه‌های التبه الحمرا، القمامه، قائم زبید، الشبکه، الکرس و الغاویه را هدف آتش توپخانه و موشک قرار دادند.
 
بر اساس این گزارش، شماری از نیروهای ارتش عربستان، از جمله چند افسر عالی‌رتبه، در این عملیات کشته و مجروح شدند.  منابع یمنی از انهدام استحکامات و انبارهای سلاح و تجهیزات ارتش عربستان در این عملیات خبر دادند.  در این عملیات مبارزان یمنی مقادیر قابل‌توجهی سلاح و تجهیزات را به غنیمت گرفتند.
 
همچنین به گزارش المسیره، تعداد قابل‌توجهی از مزدوران رژیم سعودی طی دو روز گذشته و پس از تلاش برای پیشروی به‌سوی کوه یام در بخش نهم در استان صنعای یمن، به هلاکت رسیدند.  یک منبع نظامی تأکید کرد حداقل 70 نفر از مزدوران سعودی در طول درگیری‌های دو روز گذشته در نهم کشته شدند و ده‌ها نفر از آنان نیز زخمی شده‌اند.
 
این منبع افزود: مزدوران سعودی جسد 30 نفر از نیروهای خود را صبح دیروز از محل درگیری جمع‌آوری کردند تا آنان را در گورستان مأرب به خاک بسپارند.
 
همچنین حملات روز شنبۀ عربستان سعودی به یمن چهار کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشته است. در بمباران منازل مسکونی در منطقۀ الجدید در بخش مخاء در استان تعز در جنوب غرب یمن یک زن کشته شد و شماری زخمی شدند.
 
روز جمعه نیز در اثر اصابت بمب های خوشه‌ای به روستای ضبوعه در بخش نهمِ استان صنعا یک زن و 2 کودک کشته و هشت نفر زخمی شدند.
 
https://taghribnews.com/vdcenf8w7jh8nvi.b9bj.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی