تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 236853

مخالفت ریاض با پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن

هیات ریاض با اصرار بر لجبازی ها ومانع تراشی های خود در مسیر دستیابی به توافق با صدور بیانیه ای اعلام کرد با پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی مخالف است .
مخالفت ریاض با پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن
اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در کنفرانس مطبوعاتی در کویت خواستار تشکیل دولت ملی برای مدیریت مرحله انتقالی شد که بلافاصله با مخالفت دولت مستعفی یمن مواجه شد.
به گزارش پایگاه خبری الیمن السعید ،عبدالله العلیمی معاون رئیس دفتر رئیس جمهوری مستعفی یمن عضو مذاکره کننده در کویت در صفحه شخصی خود با انتقاد از موضع ولد شیخ وی را به بی دقتی متهم کرد. العلیمی افزود: هیات ریاض شب گذشته با صدور بیانیه ای مخالفت خود را کما فی السابق با پیشنهاد ولد شیخ  اعلام کرد.
وی با اشاره به سخنان فرستاده سازمان ملل در یمن ادعا کرد ولد شیخ خواستار تشکیل حکومت وحدت ملی برای مدیریت مرحله انتقالی ونجات اقتصاد شد در حالی که هیات ریاض خواستار عقب نشینی انصارالله از شهرها، تسلیم سلاح وبازگشت عبد ربه منصور هادی به قدرت در صنعا است.
هیات ریاض با اصرار بر لجبازی ها ومانع تراشی های خود در مسیر دستیابی به توافق شب گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد با پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی مخالف است .
پس از گذشت بیش از 70 روز از گفت وگوهای صلح یمن در کویت اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به این حقیقت رسید که برای پایان دادن به بحران یمن راهی جز تشکیل دولت وحدت ملی (پیشنهاد انصارالله) نیست.
 
https://taghribnews.com/vdcenp8wxjh8xvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی