تاریخ انتشار۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۹
کد مطلب : 261053

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

تنا
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی وجود ندارد و تنها راه حل سیاسی است، هم دیروز این چنین بود و هم فردا این چنین خواهد بود.
بحران سوریه راه حل نظامی ندارد
دی میستورا در سخنرانی افتتاحیه مذاکرات ژنو 4 که به ریاست استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نمایندگانی از اعضای شورای امنیت، نمایندگانی از گروه بین المللی حمایت از سوریه و همچنین، بشار جعفری نماینده هیات دولت سوریه و همچنین نمایندگان مخالفان مسلح، در محل سازمان ملل در ژنو برگزار شد گفت: از امروز راهی طولانی و دشوار به سوی صلح می تواند از اینجا آغاز شود.
دی میستورا تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی وجود ندارد و تنها راه حل سیاسی است. هم دیروز این چنین بود و هم فردا این چنین خواهد بود.
نماینده سازمان ملل گفت: مردم سوریه خواهان پایان این بحران هستند و شما هم آن را به خوبی می دانید. آنها منتظرند.
خبرگزاری رویترز هم گزارش داد: مذاکره کنندگان دولت سوریه و مخالفان برای اولین بار در طول سه سال گذشته در مراسم افتتاحیه مذاکرات صلح سوریه که زیر نظر سازمان ملل در ژنو انجام می شود رو در روی هم نشستند.
استفان دی میستورا با اشاره به اینکه مردم سوریه منتظر برون رفت از کابوس جنگ هستند تاکید کرد: ما نباید فرصت به دست آمده در مذاکرات ژنو را برای حل این بحران از دست بدهیم لذا تحکیم آتش بس در سوریه به وسیله تمامی طرف های درگیر امری ضروری است.
دی میستورا تصریح کرد: شورای امنیت از همه طرف های درگیر در سوریه خواسته است که بدون هیچ پیش شرطی در مذاکرات ژنو چهار مشارکت کنند.
وی گفت: سازمان ملل مکلف شده است که همه طرف‌های درگیر را برای رسیدن به راه حلی سیاسی جمع کند.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افزود: پیشرفتهایی برای ایجاد یک هیئت جامع متشکل از مخالفان حاصل شده است اما کار بیشتری باید انجام شود. استفان دی میستورا گفت: در قالب توافقی بین المللی، برنامه تدوین قانون اساسی سوریه و انتخابات این کشور مشخص می شود.
وی تاکید کرد: شکست مذاکرات ژنو به معنی افزایش مرگ و خونریزی و ویرانی و تروریست در سوریه خواهد بود.
https://taghribnews.com/vdcenz8wxjh8p7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی