تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 230732

پوندهای انگلیسی در جیب تروریست‌ها

میلیون‌ها پوند از کمک‌های ارسالی انگلیس به سوریه سر از جیب تروریست‌ها در می‌آورد.
پوندهای انگلیسی در جیب تروریست‌ها
گزارش‌ها حاکی است میلیون‌ها پوند از کمک‌های ارسال شده انگلیس به سوریه به دست گروه‌های تروریستی همچون داعش افتاده است.روزنامه انگلیسی «مِیل» روز یکشنبه گزارش داد اداره توسعه بین الملل - که بودجه اینگونه کمک‌ها را تامین می‌کند – اذعان کرد از دست رفتن این کمک‌ها در «حجم زیاد» خطراتی جدی به همراه دارد.به گزارش پرس تی وی،
بنا بر اعلام این نهاد، استفاده از این اقلام برای «اهداف تروریستی» یکی از موارد خطرناک محسوب می‌شود.
به گزارش مِیل، برآوردهای رسمی حاکی از آن است که از سال 2011 تا کنون حدود پنج میلیون پوند از اقلام کمکی انگلیس به دست گروه‌های تروریستی افتاده است.
اداره توسعه بین الملل در گزارشی تحت عنوان «ارزیابی خطر مالی و کلاهبرداری» درباره یکی از بسته‌های کمکی اعتراف کرد که این بسته‌ها ممکن است در اختیار گروه‌های تروریستی قرار گیرد.
این نهاد درباره حمایت 26/5 میلیون پوندی خود از پروژه تحت مدیریت یونیسف نوشت: «در چنین برنامه بزرگی که در یک منطقه جنگ‌زده در حال اجراست، مسلماً احتمال فساد و کلاهبرداری بالاست.»
در ارزیابی مربوط به کمک 5/5 میلیون پوندی انگلیس به سازمان بهداشت جهانی نیز به همین موضوع اشاره شده است.
این اولین بار نیست که اداره توسعه بین الملل از دست یافتن گروه‌های تروریستی به این کمک‌های خارجی خبر می‌دهد.
این نهاد در سال 2013 اعلام کرد کمک‌ها و تجهیزات ارسالی انگلیس به سومالی که حدود 500 هزار پوند ارزش داشت، به دست تروریست‌های الشباب افتاد.
این مساله شاید باعث افزایش فشارها علیه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس شود تا او درباره اختصاص 0/7 درصد از تولید ناخالص ملی انگلیس به کمک‌های خارجی تجدید نظر کند.
این در حالیست که روزنامه گاردین پیشتر اعلام کرده بود دولت انگلیس از گروه‌های تکفیری حاضر در سوریه حمایت تبلیغاتی می‌کند.
بنا بر این گزارش، دولت انگلیس از محل «صندوق بحران و ثبات» 2/4 میلیون پوند به پیمانکاران خصوصی شاغل در استانبول پرداخت کرده است تا از «مخالفان مسلح میانه‌روی سوری» حمایت تبلیغاتی به عمل بیاورند.
گاردین افزود پیمانکارانی که از سوی وزارت خارجه انگلیس استخدام شده و زیر نظر وزارت دفاع این کشور کار می‌کنند، به تهیه گزارش‌های جنگی، ویدئوها، تصاویر، پوشش‌ خبری رادیویی و بروز رسانی شبکه‌های اجتماعی با لوگوهای گروه‌های تکفیری می‌پردازند.
https://taghribnews.com/vdcex78wwjh8xfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی