تاریخ انتشار۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 234710

برگزاری اولین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عراق‎

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق بر رفع موانع تجاری و بازرگانی و ارائه تسهیلات لازم جهت افزایش حضور تجار و شرکت‌های ایرانی در عراق و تسهیل تردد اتباع دو کشور تأکید کرد.
برگزاری اولین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عراق‎
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به دعوت "حسین امیرعبدالهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، "نزار خیرالله" معاون سیاسی وزیر امور خارجه عراق با هدف برگزاری اولین نشست کمیته مشترک سیاسی دو کشور در صدر هیأتی به تهران سفر کرد.

در این نشست که روز گذشته برگزار شد، آخرین تحولات روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی و روند مبارزه با تروریسم و راههای توسعه روابط دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط متمایز دو کشور و ضرورت ارتقای آن در همه زمینه ها، بر رفع موانع تجاری و بازرگانی و ارائه تسهیلات لازم جهت افزایش حضور تجار و شرکت های ایرانی در عراق و تسهیل تردد اتباع دو کشور تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان با تبریک پیروزی های اخیر عراق علیه تروریسم ضمن تأکید بر حمایت جدی کشورمان از عراق افزود:هدف از برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی، تبادل نظر و یافتن راههایی برای نهادینه ساختن همکاری های دوجانبه و کمک به اجرایی شدن توافقات انجام شده در عرصه های اقتصادی و بازرگانی، همکاری های مرزی، کنسولی، زیست محیطی و ... می باشد.

معاون سیاسی وزیر خارجه عراق نیز با قدردانی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به ویژه در مبارزه با تروریسم، برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی را گامی مهم در توسعه همکاری های فیمابین در تمامی زمینه ها برشمرد و آمادگی کشورش برای افزایش و تعمیق این همکاریها را اعلام کرد.

وی با اشاره به نقش مهم روابط دو کشور در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه بر ضرورت استمرار مشورت های سیاسی میان دو کشور تأکید کرد.
 
https://taghribnews.com/vdceze8w7jh8xfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی