تاریخ انتشار۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 179910
اردیبهشت ۹۴؛

نخستین جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزاری می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی با عنوان" الفت، اخوت و وحدت اسلامی" در اردیبهشت ۹۴ در سنندج خبرداد.
نخستین جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزاری می‌شود
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، اسکندر مرادی ظهر روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار رسمی دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تقریب مذاهب اسلامی و یگانه‌شدن صفوف مسلمانان در برابر دشمنان آرزوی دیرینه شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام و یکی از بزرگترین هدف‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در این برهه زمانی که ملت‌های مسلمان در پرتو حرکت بیداری اسلامی به وجود دشمن مشترک و نیات شوم آن پی برده‌اند لازم است برای خنثی‌کردن ترفندهای تفرقه‌افکنانه دشمنان و ارجاع عظمت اسلام در مسیر کلمه توحید حرکت کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: اگر صفحات تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید که چه برادرکشی‌هایی به بهانه اختلاف بین شیعه و سنی صورت گرفته و این اختلاف‌ها منجر به قطع هرگونه ارتباط علمی و فرهنگی بین پیروان مذاهب اسلامی شده است.

وی افزود: دعوت به تقریب مذاهب اسلامی برای مقابله با این رویه شکل گرفته و بر پایه علمی و ارشادی و با پشتوانه علما و شخصیت‌های بزرگ اسلامی حرکت خود را آغاز کرده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان تصریح کرد: در این میان دانشگاه پیام نور نیز در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و نیز وظیفه ذاتی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و گسترش فعالیت‌های دانشگاهی در زمینه علوم اسلامی با در نظر گرفتن شرایط گستردگی این دانشگاه در سطح استان‌ها و شهرستان‌های ایران اسلامی برخود واجب دانست که در این حوزه وارد عمل شود.

مرادی افزد: خوشبختانه برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی با محوریت" الفت، اخوت و وحدت اسلامی" در سطح پیام نور کشور به تصویب سازمان مرکزی رسیده و این مهم در اردیبهشت ماه سال ۹۴ و همزمان با سالگرد سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی با حضور اساتید و صاحب‌نظران مختلف دانشگاهی و حوزوی برگزار کرده‌ایم و آماده برپایی هرچه باشکوه این رویداد بزرگ فرهنگی و دینی در استان هستیم.

شهریار سعیدیان معاون دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز در ادامه این مراسم به تشریح محورهای این جشنواره پرداخت و افزود: قدس، شاخص مبارزه با صهیونیسم، استکبار و جهان اسلام، هم‌زیستی امت اسلامی، بیداری اسلامی و آینده جهان از جمله این محورهاست.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره ۱۱ کمیته تخصصی تشکیل شده و آمادگی و انسجام کامل برای تحقق این رویداد مهم در استان صورت گرفته است.
https://taghribnews.com/vdcezo8z7jh8foi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی