تاریخ انتشار۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 166617

پناهندگی ۷۸ هزار آواره عراقی به آستان مقدس علوی

آستان مقدس علوی در نجف اشرف، از ابتدای حملات داعش به موصل تا کنون ۷۸ هزار آواره عراقی را پناه داده است.
پناهندگی ۷۸ هزار آواره عراقی به آستان مقدس علوی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "ضیاء الدین زین الدین" دبیرکل آستان مقدس حضرت علی(ع) در نجف اشرف، ضمن بیانیه ای از میزبانی این آستان از ۷۸ هزار آواره عراقی خبر داد و تأکید کرد: این آستان، از دولت مرکزی عراق و سازمان های محلی و بین المللی نیز برای پناه دادن به آوارگان درخواست کمک کرده است .

وی افزود: از ابتدای حملات داعش به موصل تا روز اول ماه ژوئن گذشته، روزانه حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ آواره از طریق فرودگاه بین المللی نجف یا از راه های زمینی وارد نجف شده و به آستان مقدس علوی پناه می آوردند. این آستان نیز در حد امکان خود آنان را جای داده و نیازهای ضروری آنان را تأمین کرده است.

زین الدین خاطرنشان کرد: تعداد آوارگان پناهنده به آستان علوی تا کنون به ۷۸ هزار یعنی ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانواده رسیده است که در میان آنان ۱۴ هزار دانش آموز و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دیده می شوند، با این وجود هیچ اداره یا مؤسسه ملی در مورد تحصیل آنان اقدامی انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار کودک زیر ۶ سال در میان آوارگان وجود دارند، افزود: روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ نوزاد در میان این افراد متولد می شوند که تمام کارهای مربوط به تولد این نوزادان و پرستاری از آنان را آستان مقدس علوی متحمل می شود.

وی خاطرنشان کرد: آستان مقدس علوی ۸۰۰ واحد مسکونی نیز برای خانواده های مسیحی آواره در شهرک زائرین نجف اشرف آماده کرده و این خانواده ها را در آنجا پناه داده است.

دبیرکل آستان مقدس حضرت علی(ع) از دولت مرکزی عراق و سازمان های محلی و بین المللی خواست تا اقدام فوری برای حمایت و کمک رسانی به وضعیت آوارگان پناهنده به این آستان انجام دهند.
https://taghribnews.com/vdcezp8zfjh8ppi.b9bj.html
مرجع : اعلام الحکمة
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی