تاریخ انتشار۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۴
کد مطلب : 262412

شورای امنیت، خواهان اجرای کامل آتش‌بس در سوریه

شورای امنیت از طرف‌های مختلف در سوریه خواست توافقنامه آتش‌بسی که اواخر سال گذشته میلادی به امضا رسید را به طور کامل اجرا کنند؛ این شورا همچنین تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده را خواستار شد.
شورای امنیت، خواهان اجرای کامل آتش‌بس در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شورای امنیت در بیانیه‌ای از گروه کشورهای حامی سوریه خواست طرف‌های مختلف در این کشور را جهت پایان دادن به خشونت‌ها و اعتماد سازی برای ورود کمک‌ها به مناطق محاصره شده تحت فشار بگذارند.

این شورا در ادامه نسبت به از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های سوری با  حسن نیت، به طور سازنده و طبق برنامه‌های تعیین شده از سوی استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه، ابراز امیدواری کرد.

ترکیه و روسیه اواخر سال گذشته میلادی در آنکارا به توافقنامه‌ای در خصوص آتش‌بس در سوریه دست یافتند، این توافقنامه از شب ۲۹ دسامبر ۲۰۱۶ و پس از آنکه روسیه اعلام کرد، دولت سوریه و مخالفان به توافقی برای توقف کامل درگیری‌ها در سوریه دست یافته‌اند، اجرا شد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: سه سند میان مخالفان و دولت دمشق به امضا رسید که اولی مربوط به آتش‌بس، دومی مربوط به نظارت بر اجرای آن و سند سوم درباره آمادگی برای مذاکرات درباره صلح بود.
https://taghribnews.com/vdcezw8wwjh8pei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی