تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 271719

تشکیلات خودگردان 11 پایگاه خبری را مسدود کرد/ واکنش حماس به مسدود کردن پایگاه های خبری از سوی تشکیلات خود گردان

دادستان کل تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، روز پنجشنبه حکم به مسدود شدن 11 پایگاه اینترنتی؛ از جمله مرکز اطلاع رسانی فلسطین داد.
تشکیلات خودگردان 11 پایگاه خبری را مسدود کرد/ واکنش حماس به مسدود کردن پایگاه های خبری از سوی تشکیلات خود گردان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد براک" دادستان کل تشکیلات رام الله با صدور حکمی رسمي به شرکت های پشتیبانی اینترنت دستور داد که 11 پایگاه اینترنتی را مسدود کنند که این اقدام ضربه ای به رسانه ها و نقض قوانین بین المللی حامی آزادی بیان و اندیشه است.
 
وی تصریح کرد: این پایگاه های اینترنتی بیشتر پایگاه های نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و محمد دحلان عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح هستند و از جمله آنها می توان به مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه اجناد، ندای فتح و شبکه خبری شهاب اشاره کرد.
 
پایگاه خبری "المرکز الفلسطینی للإعلام" (مرکز اطلاع رسانی فلسطین) در ماه دسامبر سال 1997 به زبان عربی راه اندازی شد و اولین پایگاه خبری فلسطینی است که به صورت تخصصی مسأله فلسطین و منازعه عربی ـ صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار داده و از حقوق ملت فلسطین در سرزمین، مقدسات و پروژه مقاومت در برابر اشغالگران با استفاده از ابزارهای مشروع و پذیرفته شده از سوی جامعه بین المللی دفاع می کند و علاوه بر این، مطالب آن به 8 زبان زنده دنیا (عربی، انگلیسی، فرانسوی، مالاوی، ترکی، اردو، روسی و فارسی) منتشر می شود.
 
این پایگاه خبری حضور گسترده ای در شبکه های اجتماعی دارد و طی 7 ماه بیش از 3 میلیون نفر آنرا لایک کرده اند؛ البته این دستاورد مکمل دستاوردهای دیگری است که صفحات مرکز از طریق پایگاه های اجتماعی ثبت کرده اند و توانسته اند صفحه رسمی خود را در پایگاه "توئیتر" و "فیسبوک" با علامت آبی ثبت کنند که این نشانگر اعتبار و حرفه ای بودن این پایگاه خبری است.

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تصمیم "احمد براک" دادستان کل فلسطین درباره مسدود کردن تعدادی از پایگاه های اینترنتی و خبری فلسطین با دستور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم کرد.
 
"فوزی برهوم" سخنگوی حماس با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که این تصمیم عملا سعی در ضربه زدن به آزادی بیان و اندیشه دارد و نشانگر شیوه دیکتاتوری حکومت محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله و نهاد تحت مسؤولیت وی در زمینه تعامل با ملت فلسطین و اقشار مختلف آن است.
 
برهوم همچنین از اقشار مختلف ملت فلسطین و اندیشمندان و بخش های مختلف خواست که با این شیوه غیراخلاقی عباس مقابله کرده و تلاش کنند، تمامی طرح های وی در زمینه مصادره آزادی ها و تجاوز به ملت فلسطین و انحصار تصمیم گیری های ملی را به شکست بکشانند.
 
وی در ادامه از مؤسسات حقوقی و صنفی نیز خواست، به سکوت خود در قبال اقدامات عباس پایان داده و نظر خود را درباره سرکوبگری عناصر تشکیلات و ضربه زدن آنها به مجموعه ارزشی وطن و جامعه فلسطینی اعلام کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcezz8wojh8ffi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی