تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 276823
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

وقف در حوزه قرآن از نیازهای اساسی جامعه اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، گفت: وقتی مدعی برگزاری بزرگترین رویداد مسابقات قرآنی کشور در استان هستیم ضروری است وقف هایی در جهت گسترش و بهتر برگزار شدن مسابقات قرآنی و کمک به مراکز قرآنی صورت گیرد.
وقف در حوزه قرآن از نیازهای اساسی جامعه اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت الاسلام سیف الله سهرابی» امروز در نشست خبری پیرامون چهلمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی و دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان، اظهار کرد: امسال 3 مورد وقف قرآنی توسط خیران به ثبت رسیده که بسیار ارزشمند است؛ زیرا نسبت به سال های گذشته که وقف در این حوزه ضعیف بوده امسال شاهد رشد خوب وقف قرآنی در استان بودیم.

به گفته وی؛ امسال بیشترین فعالیت اوقاف استان این است که بر روی وقف های قرآنی تمرکز نماید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اذعان بر اینکه وقف احسان ماندگار است و خودش را در طول تاریخ حفظ می کند، تصریح کرد: از 29 وقف جدیدی که امسال در استان به ثبت رسیده 18 مورد وقف انتفاعی و 11 مورد وقف منفعتی بوده است.

وی، افزود: ارزش ریالی وقف های سال 96 مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد را نشان می دهد.

به گفته وی؛ از وقف های جدید امسال 18 مورد مربوط به شهرستان گرگان و بقیه مربوط به سایر نقاط استان بوده است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی، اظهار کرد: سازمان در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی نتایج خوبی کسب کرده است؛ زیرا توانسته آنرا به یک رویداد بین المللی تبدیل کند که در آن قاریان برجسته کشورهای اسلامی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی، ادامه داد: از 5 هزار و 338 شرکت کننده 3 هزار نفر برادر و 2 هزار و 338 نفر خواهر در 10 رشته به رقابت با هم پرداختند که در نهایت 122 برادر و 91 خواهر برای مسابقات استانی انتخاب شدند.

به گفته وی؛ از هر رشته یک برادر و یک خواهر برای شرکت در مرحله کشوری که شهریور ماه امسال در ارومیه برگزار می شود برگزیده می شوند.
 
https://taghribnews.com/vdcf0vd0mw6deca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی