تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 157294
وزیر امور خارجه لبنان :

تروریسم تهدیدی برای همه کشورهاست

وزیر امور خارجه لبنان با تأکید برتصمیم ارتش و سازمان های امنیتی این کشور برای مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: ما برای مبارزه با تروریسم به حمایت روسیه نیاز داریم زیرا روسیه نقش مهمی در برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا می کند.
تروریسم تهدیدی برای همه کشورهاست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جبران باسیل" وزیر امور خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با "سرگئی لاوروف "وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: لبنان برای مبارزه با تروریسم به کمک روسیه نیاز دارد.

وی افزود: ما باید سیاستی را در پیش بگیریم که باعث افزایش توان لبنان شود. دولت و همه نهادهای حکومتی باید با قدرت به کار خود ادامه دهند و این مسئله شرط ضروری برای تضمین ثبات در لبنان است.

باسیل اظهار داشت: روسیه می تواند شریک واقعی برای لبنان در زمینه نفت و گاز باشد، لبنان اقدامات لازم را برای صدور مجوز استخراج نفت و گاز انجام خواهد داد و از مشارکت روسیه در این زمینه استقبال می شود.

وی گفت: لبنان کشور مهمی در زمینه حفظ ثبات منطقه است و روسیه هم می تواند نقش مهمی در حفظ این ثبات ایفا کند.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین در این نشست خبری درباره گفتگوهای خود با همتای روسی اش گفت: ما درباره همکاری به منظور حل مسئله آوارگان سوری در لبنان و شرایط مناسب برای بازگشت آنها به کشورشان گفتگو کردیم، ما با روسیه درباره لزوم دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه دیدگاه مشترکی داریم، ما تاوان سنگینی برای بحران سوریه می پردازیم و خواهان حل سریعتر آن هستیم.

وی افزود: تروریسم تهدیدی برای همه کشورهاست و هیچ کسی از خطر تروریسم در امان نیست، ما به حمایت لجستیکی، آموزشی و تسلیحاتی روسیه از ارتش روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم نیاز داریم.

جبران باسیل خاطر نشان کرد: خطر دیگر مربوط به بحران سوریه درباره حضور آوارگان است که تهدیدی برای موجودیت لبنان محسوب می شود، ما برای مقابله با این بحران باید معیارهای خاصی را در نظر بگیریم. ما امیدواریم روسیه به حل این بحران کمک کند و با دولت سوریه برای بازگرداندن آوارگان همکاری کند.
https://taghribnews.com/vdcf1edyjw6dt0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی