تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 246493
خطیب نمازجمعه تهران:

خداوند به کسانی که در راه دینش بلا می بینند عظمت می دهد/آل سعود با طراحی صهیونیست ها و قدرت آمریکا، مصیبت گروه های تکفیری را به وجود آورد

امام جمعه موقت تهران به وضعیت امروز جهان اشاره کرد و گفت: دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، دنیایی پر از ظلم، جور و گرفتاری است و مردم در مشکلات به سر می برند.
خداوند به کسانی که در راه دینش بلا می بینند عظمت می دهد/آل سعود با طراحی صهیونیست ها و قدرت آمریکا، مصیبت گروه های تکفیری را به وجود آورد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله "محمد امامی‌کاشانی" در خطبه نخست این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه امام حسین(ع) در وصیت نامه خود به وحدانیت خدا و روز قیامت شهادت داده است این وصیت نامه را دارای چند مطلب مهم دانست و گفت: در این وصیت نامه همچنین امام حسین هدف از قیام خود را احیای دین خدا و امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه اسلام بر اصل امر به معروف و نهی از منکر استوار است به اهمیت اثر بخشی این اصل مهم در جامعه اشاره کرد و افزود: برای احیای این مهم کسانی شایستگی دارند که دلی پاک داشته باشند و دور از گناه باشند.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه هرکسی که توان رد همه منکرات را ندارد گفت: در حادثه عاشورا هیچ کسی جز امام حسین توان احیای امر به معروف و رد منکر را نداشت.
 
وی با اشاره به اینکه فداکاری یکی از راه های امر به معروف است تاکید کرد : امام حسین (ع) امر به معروف را در احیای حکومت اسلامی و بر هم زدن حکومت بنی امیه دید.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه خداوند به کسانی که در راه دینش بلا می بینند عظمت و مقام می دهد تاکید کرد: بارگاه امام حسین (ع) و اهل بیتش هم اکنون مورد احترام جهان اسلام است.
 
وی گفت: مجامع  عزاداری باید در برابر خورشید تابان کربلا باشد به گونه ای که بر روی عزاداری ها اثر بگذارد .
آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه ولایت فقیه مایه امید است، گفت: علاوه بر دلائل علمی، از نظر اجتماعی ولایت فقیه امیدبخش است.
 
خطیب جمعه تهران با اشاره به نظر اخیر رهبر معظم انقلاب درباره یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات سال آینده گفت: جا دارد از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که همواره به این مسائل نظر دارند.
 
آیت الله امامی کاشانی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب دو نامه به جوانان غرب نوشتند و جهان غرب را به مساله تکفیری توجه دادند؛ اینکه عده ای خود را حامی و حافظ اسلام معرفی می کنند اما در واقع خائن به اسلام هستند.
 
خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت امروز جهان اشاره کرد و گفت: دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، دنیایی پر از ظلم، جور و گرفتاری است و مردم در مشکلات به سر می برند.
 
وی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) ادامه داد: ایشان می فرمایند «چه خواهد بود روزگار شما، وقتی بالا بروید و پایین بروید پناهی نیست» یعنی زمانی خواهد آمد که  امت اسلام و مسلمانان یا گرفتار کفرخواهند شد یا گرفتار کسانیکه خودشان را مسلمان می دانند ولی با کفر همراه هستند و با کفار همراهی می کنند.
 
امامی کاشانی ادامه داد: امام باقر (ع) در روایتی دیگری می فرماید« وای به عرب طاغی و یاغی در آخر زمان » و این اشاره دارد به وضع امروز آل سعود و حاکمان عربستان که با سرمایه و طراحی صهیونیست ها و قدرت آمریکا، مصیبت گروه های تکفیری را به وجود آورده اند.
 
وی اظهار داشت: به فرموده امام باقر (ع) در چنین وضعیتی باید به انتظار فرج نشست یعنی نباید مایوس و تسلیم شد و نباید گفت اوضاع چنین است و ما نمی توانیم.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: آن دختر و خانمی که وقتی اوضاع بی بند و باری و بی عفتی را می بینند نباید بگویند اوضاع چنین است و ما باید تسلیم شویم؛ خیر، باید به عفت پایدار بود .
 
امامی کاشانی افزود: آن کسی که می بیند افرادی جاه طلب هستند فکر نکند زمان، زمان جاه طلبی است و نباید تسلیم شود و نباید وقتی دنیای کفر و گناه را می بیند بگوید وضع این است.
https://taghribnews.com/vdcf1vd0mw6djja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی