تاریخ انتشار۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 217585

انتشار کتاب "امامان اهل بيت؛ مرزبانان حريم اسلام"

كتاب "امامان اهل بيت عليهم السلام؛ مرزبانان حريم اسلام"، ترجمه فارسي "أئمة اهل البيت عليهم السلام و دورهم في تحصين الرسالة الإسلامية" تازه‌ترين كتاب ترجمه‌شده از شهيد آيت الله صدر منتشر شد.
انتشار کتاب "امامان اهل بيت؛ مرزبانان حريم اسلام"
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، انتشارات دارالصدر (وابسته به پژوهشگاه تخصصي شهيد صدر) نخستين بار كتاب "امامان اهل بيت عليهم السلام؛ مرزبانان حريم اسلام" را با ترجمه دكتر رضا ناظميان و حسام حاج مؤمن منتشر كرده است.
 
اين انتشارات كه ناشر تخصصي كتاب‌هاي شهيد محمدباقر صدر به شمار مي‌رود، پيش از اين نيز علاوه بر كتب‌ شهيد صدر به زبان عربي، كتاب‌هاي "اسلام، راهبر زندگي..."، "بارقه‌ها"، "اقتصاد ما" (در دو جلد) و "فلسفۀ ما" را به زبان فارسي ترجمه و منتشر كرده است و همچنين انتشار آثار ترجمه شده ديگري از آيت الله شهيد سيد محمدباقر صدر را در دستور كار خود دارد.
 
"امامان اهل بيت عليهم السلام؛ مرزبانان حريم اسلام" حاصل مجموعه‌اي از سخنراني‌ها و مقالات شهيد صدر درباره تاريخ و زندگاني امامان عليهم‌السلام است.
 
شهيد صدر در اين سخنان همچون هميشه مدارك اسلامي را مورد بازخواني نوآورانه قرارداده و با ژرف‌انديشي در شرايط اجتماعي، سياسي و حتي روحي و رواني امت اسلام، به تبيين نظام‌مند و علمي از مراحل گوناگون زندگاني معصومان عليهم‌السلام ‌پرداخته و نگرشي نوين به تاريخ اهل‌بيت عليهم‌السلام را ارائه کرده است.
 
وي در اين نگرش، به وجود امامان عليهم‌السلام به‌ صورت حقيقتي يكتا در نمودهاي متعدد نگريسته و از عملكرد اجتماعي و سياسي ايشان تحليلي يكپارچه و وحدت‌گرا ارائه کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcfced0tw6dyta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی