تاریخ انتشار۲۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 33884

اعتراض مصری‌ها به نتایج انتخابات

صدها تن از فعالان سیاسی و رهبران مخالف دولت مصر مقابل دادگاه عالی مصر تجمع کردند و خواهان ابطال انتخابات پارلمانی اخیر و انحلال پارلمان جدید شدند.
اعتراض مصری‌ها به نتایج انتخابات
اعتراض مصری‌ها به نتایج انتخابات
تظاهرات ‌مخالفان دولت مصر مقابل دادگاه عالی این کشور در حالی برگزار شد که حزب حاکم به رهبری "حسنی مبارک" به رغم نقض گسترده قوانین، انتخابات پارلمانی را انتخاباتی آزاد و عادلانه خواند. معترضان با سردادن شعارهایی انتخابات مصر را مردود و پارلمان را غیرمشروع خواندند.

"جورج اسحاق"، یکی از رهبران جامعه ملی برای تغییر، یکی از گروه‌های مخالف دولت مصر گفت که معترضان قصد دارند مشروعیت پارلمان جدید را به چالش بکشند. اسحاق گفت: "شکایتی منطقه‌ای و ملی علیه نتایج انتخابات پارلمانی ترتیب خواهیم داد." وی افزود که این تظاهرات، اعتراض به نحوه برگزاری و تقلب گسترده‌ در این انتخابات است.

در انتخابات پارلمانی مصر که در روزهای ۲۸ نوامبر و ۵ دسامبر برگزار شد و پس از آن که دو گروه اصلی مخالف دولت انتخابات را تحریم کردند، حزب حاکم به رهبری حسنی مبارک به پیروزی دست یافت.
 "محمد البرادعی"، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از مهمترین چهره‌های مخالف دولت مصر  هم انتخابات پارلمانی را تحریم کرد.

البرادعی معتقد است تا زمانی که قانون اساسی مصر اصلاح نشود، باید انتخابات عمومی را تحریم کرد. 
البرادعی گفت: " مردم مصر به دنبال درگیری نیستند و امیدوارم رژیم متوجه شده باشد و  به ما اجازه فعالیت بدهد ." در همین حال حزب اخوان المسلمین هم خواستار انحلال پارلمان جدید مصر شده است. 

منبع: آسوشیتدپرس
https://taghribnews.com/vdcfjcdm.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی