تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۸
کد مطلب : 203940

روز خونين در يمن، اين بار براي متجاوزان رقم خورد/ 103 کشته و 70 زخمي درحمله موشکي به منطقه صافر عربستان

در عملياتي بي‌سابقه و غافلگيرکننده، ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن موفق شدند، يک موشک بالستيک از نوع توچكا را با دقت فوق‌العاده، به يک فرودگاه و پايگاه نظامي در منطقه صافر شليک کنند. براثر اين حمله صد و سه، نظامي سعودي،‌ اماراتي و بحريني کشته و هفتاد تن زخمي شدند. دولت امارات سه روزعزای عمومی اعلام کرد.
روز خونين در يمن، اين بار براي متجاوزان رقم خورد/ 103 کشته و 70 زخمي درحمله موشکي به منطقه صافر عربستان

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) اين حمله حساب شده که در آن پنج بالگرد آپاچي و تعداد زيادي تجهيزات نظامي و خودروهاي زرهي منهدم شد، زماني به اجرا درآمد که نيروهاي متجاوز سعودي و اماراتي با تمرکز در منطقه صافر خود را براي استقبال از جنگنده‌هاي نظامي آماده کرده بودند.

خبرگزاري رسمي يمن (سبا) اعلام كرد نيروهاي ارتش اين كشور با كمك كميته هاي مردمي توانستند در عملياتي ويژه در منطقه  "صافر" در استان مارب شمار زيادي خودروي زرهي - هواپيما و بالگرد آپاچي ارتش امارات را منهدم كنند. 
يك مقام امنيتي ارتش يمن به سبا گفته ارتش يمن با شليك موشك بالستيك توشكا به يك پايگاه نظامي در منطقه صافر- انبارهاي مهمات آن را به  آتش كشيد. 

وي افزود: پس از اين حمله هواپيماهاي کمك رسان در اين پايگاه فرود امدند و اقدام به جمع آوري اجساد كشته ها و زخميان اين حمله كردند. 

درهمين حال پايگاه اينترنتي حصاد اليوم اعلام کرد با انفجار انبار سلاح نيروهاي متجاوز سعودي و اماراتي در منطقه صقر در استان مأرب يکصد و سه تن آنها به هلاکت رسيدند و هفتاد تن زخمي شدند.

منابع آگاه به حصاد اليوم اعلام کردند: در حمله نيروهاي يمني به اين منطقه، 103 سرباز و هوادار عربستان سعودي کشته شدند که در بين آنها 23 نظامي و افسر اماراتي نيز ديده مي شوند. همچنين 70 نفر ديگر نيز در اين حمله موشکي زخمي شدند.

درپي هلاكت دستكم 45 تن از نظاميان اماراتي سه روز عزاي عمومي اعلام كرد. 
به گزارش اسكاي نيوزعربي - دولت امارات جمعه شب با اعلام سه روز عزاي عمومي خاطرنشان كرد كه پرچم هاي خود را از بامداد امروز(شنبه ) به حالت نيمه افراشته درمي آورد. 
فرماندهي كل نيروهاي مسلح امارات روز جمعه اعلام كرد كه با مرگ 23 سرباز ديگر امارات شمار كشته ها به 45 نفر افزايش يافته است.  

امارات در حالي سه روز عزاي عمومي در پي كشته شدن نظاميان خود در استان مارب يمن كرده كه براساس گزارش سازمان هاي بين المللي - بيش از 6 هزار و 600 غيرنظامي ازجمله كودكان و زنان از ششم فروردين امسال درنتيجه محاصره دريايي زميني و هوايي و حملات نيروهاي متجاوز ائتلاف كشته و زخمي شده اند.

خبر ديگر اينکه بيست و پنج زره پوش اماراتي در عمليات نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن در استان مارب اين کشور منهدم شد.  به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن در عملياتي گسترده موفق شدند تعداد زيادي زره پوش و انبار تسليحاتي مزدوران عربستان سعودي و القاعده را در استان مارب يمن منهدم کنند. 
منابع نظامي در اين استان اعلام کردند يگان موشکي ارتش يمن توانست مقر فرماندهي منطقه سوم نظامي در استان مارب را که به کنترل القاعده درآمده بود، هدف قرار دهد. در اين پادگان تعداد زيادي از خودروهاي نظامي منهدم شد و تا چند ساعت آتش سوزي در آن ادامه داشت. 

ارتش يمن در بيانيه اي تاكيدكرده كه تمام توان رزمي خود براي نابودي متجاوزان به خاك اين كشور را به كار خواهد بست.  

عربستان به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي و فراري يمن با چند كشور عربي و اسلامي به جز عمان ائتلافي تشكيل داد و از
6 فروردين حملات هوايي عليه يمن و زيرساخت هاي اين كشور فقير عربي را آغاز كرد. 

تاكنون در نتيجه محاصره دريايي - زميني و هوايي و حمله هاي نيروهاي متجاوز ائتلاف - هزاران يمني کشته يا زخمي شده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcfjmd0xw6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی